Los bericht bekijken
Oud 21 januari 2018, 22:43   #1140
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.077
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je vertelt niet alles. Indien het een kwestie is van de verkeerderlijke zaakvoeder te treffen terwijl er een publicatie was in het staatsblad die het tegendeel beweerde, was dit een open and shut case. Een beginnende advocaat zou hier snel komaf mee hebben gemaakt.

Zeker dat je wel langs de notaris bent gegaan voor die publicatie ?
Een open and chut case? Wel, ik kan het begrijpen hoor, ik was vroeger ook zo naïef.

Ik zou niet weten wat ik nog meer moet vertellen.
Met de publicaties uit het staatsblad zijn we begin 2010 naar de fiscus in Ciney getrokken. Ook vast van overtuigd dat het een 'open en shut' case was.
Niet dus. Wat ik wel mocht doen is bewijzen dat rekeningnummers die op de koop toe een code dragen niet van ons zijn. De fiscus weet niet van welke bank, wie ze heeft open gedaan, wie volmachten heeft op die rekeningen en jij moet dat dan als burger gaan uitzoeken om je gelijk te bewijzen.

Dat is meteen de reden dat 'half zijn gat' blijkbaar meer dan voldoende is voor onze fiscus. Ze weten dat je geen enkele bevoegdheid hebt om ook maar iets uit te zoeken - ze zijn er dus van overtuigd dat ze je bij je kl***** hebben.

Heel grappig - die Vlaming hebben we liggen - hilariteit alom...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden