Los bericht bekijken
Oud 9 augustus 2019, 12:13   #137
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
1)U hebt teveel vertrouwen in de mens. 1 naam voor mensenvlees is Long Pig. Een andere naam "Sweet Bushmeat" in verschillende zwart Afrikaanse dialecten.


2)De aarde heeft gewoon last van een virusinfectie die niet dodelijk is voor de planeet, wel irritant voor andere bewoners van dit bolleke.

3)De simpelste manier is de lijken ontbenen, het propere vlees en organen aan garnalen en andere schaaldieren te voeden en als je nog een stapje verder wil, dan laat je die over aan grotere vissen of maak je er kroepoek van.

4)Een hoop mensen geeft aan dat veganisme en vegetarisme "DE OPLOSSING" is.
Awel, die vegetariërs mogen bij hun krop sla blijven, maar ik zie wel toekomst als humanitariër.
1)Ik vermoed en hoop dat dit een marginaal gegeven is (het rechtstreeks nuttigen van mensenvlees – kannibalisme – iets wat ik gevoelsmatig eerder zou bestrijden dan promoten).


2)Met de mens als virus (klopt enigszins, maar het hoeft niet zo te zijn, in tegenstelling met de gekende virussen heeft de mens wel de mogelijkheid om bewust een ander pad te kiezen – zich niet te gedragen als virus met andere woorden).


3)Ik denk dat er nog simpeler methoden zijn.
In tegenstelling met long pig is dit omvormen (geen rechtstreeks nuttigen) voor velen al iets dat meer aanvaardbaar zou kunnen zijn denk ik.
Een vis op je bord is niet ongewoon, in hoeverre zijn eigen voedselbron (zou langs verschillende transformaties de mens kunnen zijn) bepalend is op dat vlak is (mogelijk) voer voor onderzoek.
Rationeel best verdedigbaar, gevoelsmatig ben ik er nog steeds niet happy mee.


4)Ik weet dat je op dat vlak nogal afwijkt van wat de gemiddelde mening is denk ik.
Hoewel nu nog marginaal, zijn toenemende aantallen op termijn misschien wel een aanzet om dat argument stilaan luider te laten klinken (om toch over te gaan naar één of andere vorm van soylent green).
De originele film was niet echt als een promofilm te beschouwen hiervoor.
Eerder het omgekeerde, als waarschuwing.
Dat is ook de manier waarop ik het nog steeds zie, al is die visie louter gevoelsmatig.
__________________
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen

Laatst gewijzigd door satiper : 9 augustus 2019 om 12:23.
satiper is offline   Met citaat antwoorden