Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2007, 15:05   #10
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Tommelein Bekijk bericht
In de maanden juni en juli vullen ikzelf en mijn medewerkers, op mijn dienstbetoon, tientallen belastingsbrieven in. Ik kan u verzekeren dat de belastingsmaatregelen van de paarse regeringen duidelijk merkbaar zijn. Het overgrote merendeel van de mensen verlaat mijn kantoor dan ook bijzonder tevreden.
Is de VLD ooit een liberale partij geweest, eigenlijk?

De afgelopen acht jaar had men de gelegenheid om het overheidsbeslag drastisch te reduceren zonder dat ook maar één departement moest inleveren; gewoon door de groei van de overheidsuitgaven lager te houden dan de groei van de economie.

Het saldo had men kunnen gebruiken voor nog meer schuldafbouw, en structurele belastingverminderingen.

Ik denk dat het VLD-congres over welvaart goed aantoonde hoe erg het gesteld is met het liberalisme in Vlaanderen. Het voorstel van een vlaktaks werd opgenomen onder voorbehoud: met een 'tweetaks' als overgangsmaatregel. Die tweetaks is een overbodige, complexe, nutteloze tussenstap die bovendien alle gebreken van het huidige systeem gewoon overneemt (de aftrekposten, namelijk).

Uiteindelijk zou ook de vlaktaks slechts een overgangsmaatregel mogen zijn op weg naar de volledige afschaffing van het direct belasten van arbeid, maar kom.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline