Los bericht bekijken
Oud 5 juni 2004, 10:08   #18
jorisjeroen
Burgemeester
 
jorisjeroen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rainman
Nogmaals, met alle respect voor jou en je mening maar in feite was mijn vraag gericht aan Mvr. Van Brempt. Om je een laatste maal te plezieren zal ik nog is reageren maar dan is het ook gedaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen
1) dat bedoelde ze dus, daarom ook verschillende oplossingen
Lees de quote hieronder nog is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kathleen Van Brempt
Maar het migrantenprobleem bestaat niet.
Als ze iets anders bedoelt, dat ze het dan ook schrijft. Trouwens, wie ben jij om in haar naam te spreken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen
2)ze schuift niet de gehele schuld op de samenleving, ze vraagt gewoon om samenwerking (als je er zo negatief tegenoverstaat als jij nu komen we er niet). Dat ze dit niet meer leest kan ook toevallig zijn. Bovendien was haar antwoord duidelijk, het enige wat ontbrak was het accentje op 'hét'
Het antwoord op deze opmerking bestaat uit meerdere delen:
2.1 Waarom moeten wij als meerderheid van Vlamingen constant toegevingen doen aan de minderheid van moslims (die per slot van rekening een openlijke afkeer hebben van onze westerse levenswijze)?
2.2 Het feit dat ik zo negatief ben komt door persoonlijke ervaringen en wordt bevestigd door statistieken.
2.3 Als Mevr. Van Brempt geen tijd heeft om de onderwerpen op te volgen, waarom heeft zij dan toegezegd om op dit forum te verschijnen?
2.4 De geschreven taal kan moeillijk voor interpretatie vatbaar zijn, de klemtonen kunnen niet verkeerd gelegd worden. Als Mevr. Van Brempt zich verkeerd heeft uitgedrukt, zal zij dit wel komen rechtzetten.
2.5 Nogmaals: wie bent u om in haar naam correcties uit te voeren op haar vorige berichten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen
3)Ooit al gehoord van Russen, Albanezen, Senegalezen, Ecuadorianen,...?
Zij worden echt wel gediscrimineerd. Joden leven in hun eigen wereld, zij hebben een job,... mensen die geen job hebben vragen om aandacht.
Al zeker gehoord van deze groepen. Ik kom er dagelijks mee in contact (net zoals met de moslims), maar zij hebben tenminste niet de pretentie om na elke misstap zich te verschuilen achter hun godsdienst. Ze verwerpen ook openlijk elke misdaad die gepleegd wordt door landgenoten (iets dat van moslims niet gezegd kan worden).
Als moslims geen job vinden schuiven ze de schuld af op de gemeenschap zonder eerst naar hun persoonlijke gebreken te kijken.
1)Ik lees wat ze schrijft: Hét migrantenprobleem bestaat niet, en daarna ligt ze toe dat er op verschillende plaatsen problemen zijn.
2.1)Het is beter een beetje mee te werken (migranten zijn er nu eenmaal en er zullen er alleen maar bijkomen, zij het in beperkte mate) dan hardnekkig enige dialoog te weigeren en andere bevolkingsgroepen systematisch te beschuldigen van al het kwaad dat er in onze maatschappij gebeurt. Daarom doet zij moeite én vraagt zij een beetje medewerking.
2.2)Ik ook, toch blijf ik positief.
2.3)Ze heeft toch geantwoord? ik licht alleen toe, want blijkbaar heb je haar antwoord niet begrepen.
2.4)Blijkbaar snap je toch nog steeds niet goed dat het accent op "hét" veel kan verklaren. "Hét migrantenprobleem bestaat niet, er zijn er meer, nl in het onderwijs,..." Snap je het nu?
2.5) ik maak dus geen correcties, ik zeg wat ik lees.
3)Ze gebruiken het niet als excuus, maar ik kan me inbeelden dat dit wel zo overkomt. Daarom moeten we er dus aan werken, hen er op wijzen dat iedereen fouten maakt,... helaas is dit niet zo eenvoudig. De communicatie loopt wat stroef, en daarom is het belangrijk dat je er positief tegenover staat: als je ze buiten wil gooien, is het normaal dat ze kwaad worden, niet?
__________________
Bertrand Russel:
"The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt"
jorisjeroen is offline