Los bericht bekijken
Oud 11 juni 2004, 18:50   #3
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves Leterme
De verschillen tussen ons programma en dat van het Blok laten ons effectief niet toe met hen te regeren. We zullen dit dan inderdaad niet doen.
Dus u hebt weinig verschil met het programma van VLD en SPa ? Gisteren zei u nochtans dat uw programma vééél minder beloofde en daardoor realistischer wordt. U breekt paars af en wil er toch mee samenwerken. Waar zit dan het verschil tussen de verschillen ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves Leterme
In zijn gemeente leeft nog tweespalt die voortvloeit uit foute keuzes die mensen gemaakt hebben tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het medeleven van Johan met mensen, zijn oprechte bekommernis om na 60 jaar een bladzijde te kunnen omslaan werd echter misbruikt
Had u dezelfde mening gehad zou het hier Filip Dewinter betreffen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves Leterme
Johan pleit voor integratie van mensen in onze samenleving en verdedigt het Vlaamse belang. Hij past dus bij ons en niet bij het Blok.
U maakt een grapje ? Ik dacht toch dat het Blok de meest Vlaamsgezinde partij in dit land is.. En erop staat dat mensen zich integreren.
Als uw partij ook van dit oordeel is kan ik dat enkel positief vinden. Maar dan spreekt u zichzelf tegen in paragraaf 1 waar u stelt dat het programma van het Blok helemaal niet samengaat met dat van u. CD&V-NVA lijkt mij een ideale coalitiepartner voor het Blok om echt Vlaamse eisen te kunnen stellen en voorgoed afscheid te nemen van het oude belgicisme van de CVP. U breekt hiermee ook EFFECTIEF paars. Er hangt zelfs nog een extraatje aan vast.
Stel u voor dat u NIET zou samen gaan en het regeren mislukt. Een hoop ontgoochelde kiezers hebben dan letterlijk geen andere keuze meer... Door het cordon blijft SPa altijd verzekerd van regeringsdeelname. En deze partij staat niet echt bekend om zijn Vlaamsgezinheid. Een eigenschap die de CD&V zich nu graag aanmeten na het succes te zien van het Blok. Een eigenschap die ook aanslaat , zo is te zien aan de peilingen. Waarom dan geen Vlaamse regering vormen met echte vlaamsgezinden?

Veel succes zondag (ik hoop echt dat paars op zijn bek gaat en u respect zal tonen voor de kiezers die blauw en rood beu zijn) en Vlaamse Groet.

PS : ik vond het aangenaam verrassend om Dehaene de Vlaamse Leeuw te zien zingen
__________________
Hmmmmm...
Xnorf is offline