Los bericht bekijken
Oud 26 oktober 2017, 23:02   #30
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Vertel me dan maar eens waar in het N.T. staat dat onrecht en schade die men heeft aangericht moet vergoeden. In het Judaïsme is dit wel het geval.
Het christendom is deels voortgebouwd op het judaïsme. Dan lijkt het me al onlogisch om te beginnen dat het christendom op dat punt het tegendeel zou verkondigen als het judaïsme.

Het zou ook niet logisch zijn dat men in het Nieuwe Testament verkondigt dat bepaalde daden fout zijn maar dat nergens vereist wordt dat je die fouten zou goedmaken. Dan hebben die regels van 'doe goed en zondig niet' eigenlijk geen enkele zin want dat betekent dan in de praktijk dat je eindeloos misdaden kan plegen zonder dat dat enige consequentie heeft.

Ik heb even gezocht en vind hier alvast een duidelijk citaat:

"Wie gestolen heeft, moet niet meer stelen, maar zich liever inspannen om met de handen goed werk te doen, om iets te kunnen delen met wie gebrek heeft." (Efeziërs 4:28, HSV2010)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton
Christenen zijn wel verduiveld goed in interpreteren en wat scheef is recht te praten. Praatjes vullen geen gaatjes.
Het christendom heeft méér dan twee miljard volgelingen. Dan kun je niet verbaast zijn dat er heel wat verschillende - ook foute - interpretaties bestaan.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden