Los bericht bekijken
Oud 16 maart 2018, 09:41   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De Europese constructeurs doen wat Tesla gedaan heeft: eerst investeren in het segment waar de hoogste winstmarges te rapen vallen en waar je kan inspelen op het snobisme van het koperspubliek. De Audi E-Tron is trouwens goedkoper dan een S of een X.
Met het eerste heb je gelijk, met het laatste eigenlijk maar half of niet. Hij moet zeker goedkoper zijn, want de EU-importtaks van 10% valt weg. De pers spreekt van niet-onder-80k basisprijs, speculatie... ook op de Audi websites nergens een prijs. Maar ze zal wel onder die van Tesla S 75D liggen.

Een Tesla model 3 of later Model Y (SUV-versie op ander platform) zal dan wel duidelijk goedkoper zijn dan een Audi E-tron.

Model S -een beetje- en zeker X is een maatje groter dan die Audi E-tron.
Maar ik ben wel blij met die Audi E-tron, alhoewel ik wel verwacht dat de productie-aantallen veel slechter zullen zijn dan bij Tesla...

Ik denk overigens dat de Audi E-tron ongeveer even duur gaat zijn als de Tesla S 75D (87k) of 2-3k minder, bij Audi ga je dan (met 95 kWh) wel 20 kWh meer accupack hebben, wat een SUV ook zeker nodig heeft... Die Audi SUV gaat 10 km meer rijbereik hebben dan de Tesla S 75D, als ik de laatste berichten zo lees.

Veel hangt natuurlijk af wat de standaardopties zijn in zo een E-tron vergeleken met een Tesla, als men ze al überhaupt kan vergelijken.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 maart 2018 om 10:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden