Los bericht bekijken
Oud 16 februari 2019, 15:48   #199
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Spanje, urbanisatie nieuwbouwwoningen (3 jaar geleden gebouwd) project op prachtige locatie, open bebouwing op 7 are, heel ruime living met open volledig ingerichte keuken, 4 slaapkamers waarvan 2 heel ruime kamers met een grote dressing, 2 badkamers waarvan 1 super luxueus uitgevoerd, grote berging, garage, 2 grote terrassen, aan 1 terras aanpalend zwembad, alles volledig aangelegd en aangeplant, vlakbij de kust en alle winkels in de buurt ... Aankoopprijs 235000 euro incl. kosten (reken 10%, kosten te vergelijken met hier het beschrijf ed.)

Vandaag betaal je in België al zoiets voor een grond alleen als je wat rustiger en in een betere regio wilt wonen. En overladen ze je met bouwvoorschriften en allerlei zotte kosten.En op het einde van de rit mag je jaarlijks nog een super hoog KI betalen. Na dat je op alles al 21% BTW hebt mogen afgeven.
This..

Na een half jaar de markt bestudeerd te hebben kom ik ook tot die conclusie. Voor 235 000 euro heb je in België een marginaal huis dat nauwelijks de kwaliteit van een sociale woning overstijgt.

Op dit moment is de beste optie dat je met 2 gaat werken en zo betaalbaar mogelijk huurt. Dan kun je onder normale omstandigheden royaal leven (reizen, hobbies) tov iemand die een kostelijk huis koopt op 2 lonen maar zich niks kan permitteren omdat het afbetaald moet worden.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden