Discussie: Euroland
Los bericht bekijken
Oud 25 februari 2007, 18:16   #9
Cedric Vloemans
 
 
Cedric Vloemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2007
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
Er zijn 2 interpretatiemogelijkheden
-De eerste is dat er geen cultuurverschil is tussen Walen en Vlamingen
-Het tweede is dat er in België wel een cultuurverschil is, doch dit geen aanleiding geeft tot separatisme.

Onafgezien van de interpretatie die u kiest maakt u zichzelf in deze post ongelooflijk belachelijk.
-Aangezien taal een zeer belangrijk onderdeel van cultuur is (dit kunt u niet op een redelijke wijze tegenspreken) is volgens de eerste interpretatiemethode uw bedenking ronduit belachelijk.
-Zeggen dat er wel een cultuurverschil is, doch geen aanleiding geeft tot separatisme, is mogelijks nog debieler aangezien elk klein kind weet dat de Franstalige overheersing en Vlaamse onderdrukking in voornamelijk onderwijs en justitie enorm veel kwaad bloed gezet heeft bij de Vlamingen en uitmondde in de eerste eisen tot meer zelfstandigheid.

Wat ik zei, en u moet geen woorden in de mond leggen die niet gezegd zijn, is dat het separatisme dat vandaag leeft bij de Vlaamse Beweging er geen is van cultuurideologische aard, doch van economische aard. Nergens zeg ik dat er geen cultuurverschillen zijn, en ik heb al meerdere malen de vinger gewezen naar de fouten uit het verleden.
Even ernstig blijven toch, nee?
Cedric Vloemans is offline