Los bericht bekijken
Oud 28 mei 2013, 14:28   #48
stropke1000
Parlementslid
 
Geregistreerd: 27 maart 2010
Berichten: 1.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het BNP per inwoner van BelgiË en de VS is te vergelijken. Maar de ongelijkheid is veel groter in de VS, dan is de logische conclusie dat de middenklasse armer is want een groot deel van de rijkdom in de VS zit geconcentreerd bij de bovenste 10%.
In de VS zijn het niet alleen de meeste zwarten en latino's die arm zijn, ook heel veel blanken, in middelgrote blanke stadjes in staten als Alabama, Texas, West-Virginia, Arkansas en dergelijke, waar de kinderarmoede 28% bedraagt, dat zijn bijna derde wereld cijfers. In Missisipi, New Mexico en Louisiana bedraagt de kinderarmoede meer dan 30%. Het landelijk gemiddelde is 23%, wat ook nog ontzettend veel is in vergelijking met West-Europa.

http://datacenter.kidscount.org/data...gs.aspx?ind=43



Interim arbeid is iets tijdelijks in België, vroeg of laat krijgen ze een vast contract aangeboden. Slechts een klein deel van de arbeidsmarkt wordt ingenomen door interim bureaus. Ik zou niet durven beweren dat Belgen hun job niet serieus nemen.





Ik heb meer vertrouwen in de cijfers van unicef: 23 % van de Amerikaanse kinderen leeft in armoede, 7% van de Belgische kinderen. Kindersterfte in de VS is vergelijkbaar met de Oost-Europese landen en Rusland (landen met een veel lager bNP per inwoner) maar veel hoger dan landen als België. Wat betreft onderwijs en kennis scoren Amerikaanse kinderen even slecht als Zuid-Europese landen, maar opnieuw, veel slechter dan België, Duitsland, Nederland, Frankrijk, etc.

Ik kan niet geloven dat iemand daar echt permanent woont, tenzij een uitgeprocedeerde asielzoeker, een of andere clochard of zigeuner. Alleszins geen werkende mensen of gezinnen. In de VS daarentegen heb je grote groepen "working poor".[/quote]

stevensterk heeft zijn kiekenskot gefotografeert
waar zijn poolse werknemers in verblijven

Laatst gewijzigd door stropke1000 : 28 mei 2013 om 14:32.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden