Los bericht bekijken
Oud 3 mei 2017, 13:25   #19
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Nog zo een dromer Zijn tesla X. Wel erg dat je je kids zo aan het opvoeden bent. Dus later geitenwollen sandalendragers met baarden. Maar kom niet klagen als ze nu op school gepest worden. Ik heb nog steeds geen enkele tesla X gezien? Ik zie geen Tesla S modellen meer rijden. En diegenen die ik kende met een S hebben die ingeruild voor een premiummerk? Maar fantaseer er nog wat op los.

PS : op miceleke zijn posts reageer ik al niet meer. Duidelijk dat hij samen met Foxy de gefrustreerde groene jongens zijn. Ik zou ze graag nog wat provoceren maar marginaal gepensioneerd plebs en hartproblemen? Ik zou niet graag verantwoordelijk zijn dat ze doodvallen (alhoewel ...)
Ze worden op school niet gepest, wel integendeel. Ik merk een kleine opstoot in populariteit, blijkbaar willen de vriendjes en vriendinnetjes wel eens meerijden. Fossielenbranders kunnen op heel wat minder interesse rekenen.

Zoals ik al zei, jij moet wel selectief blind zijn voor Tesla. Er komen er steeds meer in het verkeer. Waar ik ze vroeger slechts nu en dan op de snelweg zag kom ik er nu dagelijks meerdere tegen. Model X blijft nog een rariteit, maar ze verkopen goed en ze zullen alsmaar couranter worden. De eerste werden in Belziek pas in september 2016 verkocht. Zoals ik al zei, een vriend van me geeft één van zijn BMW M modellen op voor een Model X. Hij is het rijden met krachtige wagens dus wel gewoon. De aankoop van de P-versie vond hij echter niet nodig, de gewone versie heeft genoeg vermogen.

Trouwens geitenwollensokken sandalendragers? Een bioloog met sandalen draagt geen sokken, winter en zomer. Dit heeft een groot voordeel, nl. nooit geen natte sokken. Bij vriesweer rondhangen met sandalen zonder sokken, dat went wel. De geitenwollensokken biologen dragen botinnen om door het slijk te baggeren. Bij de biologen en de milieukundigen zal je weinig Teslarijders aantreffen. De jobs die zij uitvoeren betalen niet genoeg voor een Tesla. Dit zijn dan ook eerder Dacia of Skoda-rijders.

Hoe ik dit allemaal weet?

Ik ben een bioloog-milieukundige. In mijn carrière van meer dan 20 jaar heb ik slechts enkele jaren gewerkt als ecoloog (ja, inderdaad op sandalen), maar dat schoof niet genoeg. Daarna heb ik resoluut gekozen voor IT-consultancy wat veel beter schuift. De meeste Tesla-rijders ga je dan ook in dat milieu moeten gaan zoeken.
In de week vind je me trouwens niet op sandalen, dat is sinds enkele jaren niet meer toegelaten op de moto. Momenteel nog een fossielenbrandende moto, binnen een paar jaar wordt hij vervangen door een elektrische.
araneus is offline   Met citaat antwoorden