Discussie: elektronica
Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2018, 09:38   #72
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Dank u, mijnheer. Ik was mij daar van bewust.

Eén en ander is een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur, en als onze medeforummer/bassist een GK verkiest, is dat vanzelfsprekend zijn volste recht. Maar ik durf te denken dat hij minstens één of ander Ampeg SVT-model heeft overwogen, zijnde zowat de klassieke werkpaarden van zeer veel professionele basgitaristen.

Eén voorbeeldje van de velen is James "Hutch" Hutchinson, de gebruikelijke tour-bassist van onder andere Bonnie Raitt. Hij is hier te zien met zijn Ampeg SVT-II Pro : https://www.youtube.com/watch?v=rHATfTpLre4 , overigens een filmpje waarin de liefhebbers zullen merken dat ook mevrouw Raitt zelve en haar andere muzikanten eersteklas materiaal gebruiken (zoals bijvoorbeeld de Dr Z Maz Jr versterker van gitarist George Marinelli).

Wie live de topkwaliteit van de muzikanten en hun speelgoed wil vaststellen kan zich bijvoorbeeld op donderdag 15 maart eerstkomend naar San Jose CA begeven, waar Bonnie Raitt optreedt in het City National Civic gebouw (op een boogscheut van de internationale luchthaven). Allen daarheen !
De tijd van zware ( letterlijk) bas versterkers is gedaan.
Niemand sleurt die dingen nog graag mee, tenzij je een massa roadies hebt.
Bovendien di'en ze je signaal sowieso dus wat maakt het nog veel uit, die speakerkasten.
Ik heb jaren een marshall super bass meegesleurd. Slecht voor de rug.
Je hebt nu een 500W GK van 25 kg of zo. Blaast iedereen om.
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden