Discussie: elektronica
Los bericht bekijken
Oud 14 januari 2018, 02:33   #80
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Muzikanten met roadies
I see.

Ik vermoed dat u het daarbij over België hebt, en ik kan mij goed inbeelden dat de Belgische markt inderdaad veel te klein is opdat pro muzikanten er op georganiseerde tour zouden kunnen gaan, al was het maar om de zeer praktische reden dat een Belgisch artiest binnen eigen land wellicht nooit voldoende ver verwijderd kan zijn om na een show niet gewoon naar huis terug te keren, hetgeen op zich reeds het organiseren van een tour onzinnig maakt.

Overigens zijn er ook zonder enige twijfel in de rest van de wereld pro artiesten cq. muzikanten die weliswaar her en der optreden maar die te weinig bekendheid cq. faam genieten opdat men daarbij van een volwaardige georganiseerde tour kan spreken met alles erop en eraan qua personeel, materiaal, logistiek, etc... Daarbij kan vanzelfsprekend wel de vraag gesteld worden in hoever er in dergelijke gevallen van professionelen kan gesproken worden….

Want ik heb het inderdaad over professionals, of meer precies en om het slechts bij mijn land te houden over hetgeen wij “intermittents du spectacle” noemen. Zo zijn er in Frankrijk meer dan 250.000 in aantal, waarvan naar schatting minstens de helft niet enkel voldoet aan de wettelijke voorwaarden voor dat statuut, maar tevens middels hun bedrijvigheid “on the road” minstens een modaal inkomen verdient.

Ik heb het derhalve niet enkel over de nationale en/of internationale “vedetten” en hun bands plus personeel maar tevens over de talrijke mindere goden die een ruim stuk van het jaar in binnen- en buitenland touren, en waarvan het gezelschap behoudens grote uitzondering uiteraard ook “roadies” omvat.

Als u één en ander verruimt naar al die andere grotere landen (ook buiten Europa, zoals bijvoorbeeld de USA) zult u een beter idee hebben van de omvang van bedoelde professionele “showbusiness”, en zult u begrijpen dat dergelijke “markt” (plus deze van de hobbyisten) wel degelijk voldoende groot is opdat een ganse internationale industrie daarvan kan leven. Dat is de reden waarom u ook zelf kunt vaststellen dat die branche wel degelijk “overleeft” en bestaat uit een uitermate lange lijst van grote en kleinere fabrikanten.

Eén daarvan is Loud Technologies Inc. welke diverse bedrijven bezit die audioproducten en merken fabriceren, waaronder Ampeg versterkers, pedals, en accessoires.

Welnu, in mijn posts had ik het precies over Ampeg, en dat gaat dus over producten die wel degelijk bestaan en waar voldoende vraag naar is, en over een bedrijf dat zoals zeer veel andere in de branche wel degelijk “overleeft”, en winst maakt.

Met andere woorden, mijnheer : het is niet omdat bijvoorbeeld het heel grote Gibson Brands Inc. momenteel wegens wanbeheer in financiële moeilijkheden verkeert en over een tiental dagen zelfs niet aanwezig zal zijn op NAMM 2018 in Anaheim CA dat de ganse branche niet zou kunnen overleven, want de mondiale markt is niet enkel immens veel groter dan maar tevens onvergelijkbaar met enkel de Belgische.

Als u mij niet gelooft kunt u zelf eventjes een kijkje op NAMM 2018 gaan nemen.....
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden