Los bericht bekijken
Oud 23 november 2011, 00:55   #43
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ik weet betrekkelijk weinig van Spanje ofschoon ik er in de 90er jaren regelmatig kwam. Maar ik heb geen goede herinneringen aan dat land.
Een van mijn zeilmaten vroeg of ik een goede ankerplek in Barcelona wist. Ik belde voor hem naar Port Olympic en vroeg naar de prijzen.
Daarvoor kun je in bijna in een hotel gaan zitten en dan denk ik hoe dit valt te rijmen.
Ik geloof dat Spanje in commercieel opzicht erg op Griekenland lijkt. De mensen/toeristen uitkleden tot op het bot, absurde prijzen vragen en begin ik de begrijpen waarom de toeristen wegblijven.
Ik denk dat de mentaliteit aan de kust volledig verpest is door corruptie en het massatoerisme. Nu dat steeds meer en meer wegblijft vragen de Spanjolenm zich kennelijk niet af hoe dat nu toch komt.

Jobs creeren doen de ondernemers. Maar wat als je geen ondernemer bent? Wat als je wel kan concurreren maar niet wil concurreren? En dat gevoel kreeg ik vandaag toen die juf 1000 euro per maand vroeg voor een ligplaats die hier 1/10 deel kost.
Wat mij betreft kunnen ze in het ravijn storten. Ik heb mijn maat geadviseerd Spanje links te laten liggen en naar misschien een wat minder aantrekklijke ligplaats in Frankrijk te gaan die tenminste nog betaalbaar is.
Dus wat denkt Rajoy daar aan te doen?
sorry maar: who cares? Als je geld hebt voor een jacht, moet je maar betalen voor een ligplaats. Moest ik trouwens op een jacht wonen zouden ze mij in Europa niet meer zien, dan zat ik al lang in Latijns-Amerika, Zuid-Oost-Azië en de pacifique, vandaag aanmeren in subic, morgen in Buenaventura.. .
tomm is offline   Met citaat antwoorden