Los bericht bekijken
Oud 1 april 2022, 11:44   #34
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad, ik wou dat aspect tegenover Rode Wim nog niet eens aanhalen, want dan zijn de “discriminatie”-verwijten nooit ver af. Maar u hebt gelijk, de taalachterstand is een niet te onderschatten factor. Ik vrees dat niet alle hier geïmporteerde bruiden zinnens zijn om snel lessen Nederlands te volgen. Uitzonderingen, die door onze media gretig worden uitgestald, zijn er natuurlijk ook wel.
En die zogenaamde mindere leerlingen, die mogen dan verwaarloosd worden door het Vlaamse onderwijs ?
En idd er zijn nu eenmaal mensen met een niet Vlaamse achtergrond...Moeten wij dan anno 2022 pleiten dat het onderwijs daar niet moet op inspelen en zo star moet blijven dat deze mensen maar opgegeven worden

Een andere deelnemer heeft hier al gewezen dat men in het buitenland er wel in slaagt de allochtone leerlingen op het niveau van de autochtone te krijgen. Vlaanderen faalt dus ook volgens hem.

He Vlaamse onderwijs faalt, samen met de Vlaamse regering en de Vlaamse politiek....Wat jullie rechtsen er ook bijsleuren.
Het enige dat jullie bewijzen is mijn meer dan torenhoog gelijk dat rechts echt geen politiek alternatief biedt in tijden anno 2022. In 1950 misschien maar daar zijn ze dan ook blijven steken die rechtsen.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 1 april 2022 om 11:46.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden