Discussie: Klemgereden?
Los bericht bekijken
Oud 26 februari 2013, 16:45   #12
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En wat is nu de "moeder aller oplossingen"?
Ik ben geen politieker en dus hoef ik niet te zeggen als je dit doet, dan is morgen alles ok.
Voor dit probleem is geen zachte kortetermijnoplossing.
De harde gaan we even buiten beschouwing laten omdat het weinig zinvol is om een oplossing aan te bieden die even erg (of erger) is dan de kwaal.
Zelfs als we onmiddellijk wereldwijd zouden beginnen met de invoering van een 2 kinderen/koppel politiek zouden we daar zelf nauwelijks de vruchten van plukken.
Vandaar ook dat dit politiek bijna onverkoopbaar is.
Ik stel een maatregel voor die nauwelijks wat opbrengt voor de huidige generaties, maar voornamelijk ten goede zal komen aan de generaties die na ons komen.

Ik kom dus met een moeilijk verkoopbaar voorstel.

Mijn voorstel refereert niet aan het eigenbelang maar aan het belang van hen die na ons komen.
Het enige dat wat in de buurt komt van eigenbelang is de stelling dat als we niets doen de situatie alleen maar van kwaad naar erger evolueert.

Het is wat het is, de keus is aan ons allen.

Nu dit alles is nogal donker en het mag niet de bedoeling zijn om iedereen met een depressie naar de dokter te sturen.
Ik geef bij deze toe dat ik het wat extra scherp stel om de boodschap te laten doordringen.
Tussen al de onweerswolken die opduiken kunnen nog best heel wat zonnige momenten te plukken zijn.
Dus ook niet vergeten te genieten op de momenten dat het kan

Laatst gewijzigd door satiper : 26 februari 2013 om 16:50.
satiper is offline   Met citaat antwoorden