Discussie: Onrust in Venezuela
Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2019, 14:11   #344
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Het Colombia van nu is niet meer het Colombia van de jaren '90. Allesbehalve perfect, maar (stel) zou ik ooit eens een vluchteling worden, door bv een milieuramp - en mijn keus is of Colombia of Venezuela. Dan kies ik voor 100% voor Colombia. Er is daar ook meer werk voor mij. Politiek gelieerde-ambtenarij en olie-industrie is bovendien niet mijn ding. Voordeel uiteraard is dat ik blank ben; niet echt een keurig kleurtje in gepolariseerde Venezuela.
Each year since 2013, land used to produce coca leaf has gone up, on average, about 45 percent, the report said. The crops now are also a third more productive than they were in 2012, the agency said.

https://www.nytimes.com/2018/09/20/w...-colombia.html

Sinds de tijd van Escobar is de cocaïne productie vertienvoudigd. Nu zijn er vele Escobars. Alleen blijven ze achter de schermen, en werken ze nauw samen met de rechtse milities, (soms de linkse milities), politie, politiek, justitie en het leger. Ieder krijgt z'n deel.
Dat wordt stil gehouden omdat Colombia ook nog steeds geld krijgt van de VS om zogezegd de drugstrade te bestrijden.
Ik denk dat de VS ook wel weten dat dat geld misbruikt wordt, maar zolang Colombia een trouwe bondgenoot blijft tegen Maduro, wordt dat onder de tafel geschoven. Voor wat hoort wat.

Medellin is het land van de blanken in Colombia, veel mensen zijn er van Baskische origine. Cali is gemengd blank, zwart Indiaans, Bogota gemengd blank Indiaans, Cartagena en de kust een Caraïbische mix van blank, zwart en Indiaans. De Pacifische kust is gemengd zwart-Indiaans. De hooglanden en het Amazone gebied voornamelijk Indiaans.

Laatst gewijzigd door tomm : 6 maart 2019 om 14:17.
tomm is offline   Met citaat antwoorden