Discussie: Gele hesjes
Los bericht bekijken
Oud 7 december 2018, 20:02   #200
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De vorige keer dat ze dat probeerden liep het niet goed af.

Ik raad de politiek aan gewoon de gele hesjes te laten vermoeien: op een gegeven moment hebben die gasten ook andere zaken te doen, als ik het maar schultenbrau voor de tv zuipen gelijk onslows.
Dat was aanvankelijk de strategie van de Franse regering: we gaan die onnozelaars zichzelf maar wat belachelijk laten maken. Maar met een steun van de bevolking van 85%, en met de schade die aangericht werd, was die strategie niet houdbaar. Als 85% van de bevolking akkoord gaat met een 200 000 gele hesjes, dan is er een potentieel tot veel grotere revolutie, ook al komt niet iedereen die sympathiseert onmiddellijk uit zijn luie stoel. 10 of 15 zaterdagen aan een stuk alles kort en klein slaan in Parijs en verschillende andere grote steden, en een toenemende vorm van geweld, is moeilijk vol te houden voor gelijk welk "gezag". Bovendien waren de ordestrijdkrachten meer vermoeid dan "de" gele hesjes. We zullen morgen wel zien of de brand geblusd is. De aanvankelijk strijdvaardige en wat arrogante houding van Macron ("qu'ils viennent me chercher") met als antwoord ("Macaron, on arrive !") was een speelplaats discours dat slecht is afgelopen voor "Macaron".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden