Discussie: De PFOS saga
Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2021, 17:13   #5
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Juist. En dat vind ik net het probleem. Zoiets leidt tot gebakkelei over de noodzaak om een nieuwe draad te openen ipv in een bestaande draad te posten.

Indien alles gebundeld wordt in een apart subforum dan kan het veel minder kwaad om een nieuwe draad over elk nieuw nieuwsfeitje te openen.

Meer - en kortere - draden helpen ook om de discussie gefocust te houden. Want in lange draden begint na x aantal pagina's de discussie onherroepelijk te zwalpen.
Het corona katern is een goed voorbeeld.
Een goed voorbeeld omdat het onderwerp al een tijd aansleept en iedereen aanbelangt, en waarbij iedereen zich direct betrokken voelt of zou kunnen voelen.
Het positieve van zo'n katern is dat ieder nieuw nieuwsbericht onderwerp kan zijn van een nieuw onderwerp van discussie.
Wat ik echter vaststel is dat heel wat, om niet te zeggen de meeste discussies uitmonden in hetzelfde: een discussie tussen voor- en tegenstanders van maatregelen en/of vaccinatie. Je kan uiteindelijk in iedere discussie over hetzelfde praten of bakkeleien.
Dubbele discussies melden zoals vermeld in het forumreglement is zo te zien een onbegonnen zaak.

PFOS. Daar zie ik voorlopig geen reden voor een afzonderlijk katern.
Mij niet gelaten, zolang het een duurzaam actueel onderwerp blijft, er de nodige aandacht voor is, en er binnen ieder onderwerp (discussie) on topic wordt gereageerd.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 20 juni 2021 om 17:23.
Rudy is offline