Los bericht bekijken
Oud 24 maart 2020, 12:26   #3
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja blijf in uw kot . Is dat dan zo erg om even zo veel als mogelijk thuis te blijven ?

Mijn grootouders zijn de laatste 20 jaar van hun leven altijd met de nadruk op altijd thuis geweest.....en die mensen hadden nauwelijks tv geen internet en geen telefoon.Enig contact met de buitenwereld was de radio. Maar dat waren geen opgefokte narcistische zenuwpezen zoals de jeugd van vandaag. Grootmoeder breide wat en grootvader rolde zijn sigaretje en samen mijmerden ze wat over het bestaan.
Als ze vandaag niet ganser dagen kunnen consumeren en brol kopen met hopen worden ze half gek.....durf vooral niet meer zeggen dat men het helemaal niet druk heeft.....neen je moet altijd maar zeggen dat je het druk druk druk hebt....of tenminste doen alsof. Even stilstaan bij de dingen mag niet meer en oppervlakkigheid is troef;

Rook u eens een jointje nu net zoals de grote denkers deden in de vorige eeuwen.....en sta eens stil bij wat het leven voorstelt en vooral wat het helemaal niet voorstelt.

C'est un art de ne rien faire sans s'ennuyer.
Ge hebt gelijk. Sinds de lockdown (en dat ik genezen ben) ervaar ik veel minder stresss, veel minder druk, dan voorheen.

Ik vind dit eigenlijk wel fijn, die rust. Veel minder autoverkeer. We zijn gaan wandelen in een nabijgelegen natuurgebied (wandelafstand), en daar was het zalig, geen kat te zien en stil, enkel vogeltjes....

Vroeger was het altijd van hot naar her rennen, maar nu zie ik in dat we ons dat vooral zelf aandoen...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden