Los bericht bekijken
Oud 4 april 2020, 11:02   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Toen de wereld gewaar was dat er "een probleem" was in China,en iedereen hoopte dat het een "lokaal" fenomeen was.....bleek WEL al heel snel hoe AFHANKELIJK de wereld eigenlijk is geworden van Chinese spullen.We zagen hoe "machtige multionationals"(bvb de autosector) die ons altijd wijsgemaakt hadden hoe geavanceerd ze wel waren en "internationaal kochten" ...Dat helemaal niet waren,ze waren,ze ZIJN afhankelijk van Chinese fabrikanten voor zowel elementaire als gesofistikeerde onderdelen en ze werden/worden helemaal niet "Internationaal" bevoorraad.Ze worden CHINEES bevoorraad.


We hebben ook ondervonden voor welke andere (onaangenaam-)verrassende zaken ,nota bene uit de medische sector (PMD's,bepaalde chemicalien) de afhankelijkheid van de Volksrepubliek zo groot is dat (enfin bij mij toch) de neiging groot is om iedere inkoper en "bean-counter" persoonlijk te gaan wurgen...



Ik hoop (maar ik vrees ervoor) dat de les nu geleerd is....Als de wereld een plaats van "Internationale handel" moet worden,dan mag dit niet langer meer verward worden met "Chinese handel"...

Nog eens,ik durf beweren dat de handel in de jaren negentig vorige eeuw "internationaler" was dan nu!
Inderdaad.
Het is NIET NY dat de "hoofdstad" v.d. wereld is maar peking.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden