Discussie: Vlaggen VL-NL
Los bericht bekijken
Oud 28 oktober 2020, 22:25   #143
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard De Nederladen gaan tot de Somme, verdomme....!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Deze Belgisch-nationalistische kaart vind ik ook mooi.
Ach, een Spielerei in het niet op, als ik effe "meespeel" ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Als je die nog eens zou uitbreiden met de Nederlandse provincies heb je Heel Nederland.
Welneen, mijn beste Weyland, ge mist het graafschap Artesië, dat ook tot de 17 Provinciën en de Staten-Generaal behoorde ! Het noorden van Artesië behoorde bovendien zelfs net zoals Frans-Vlaanderen tot het historische Dietsland.
Dat zien we nu nog aan de plaatsnamen aldaar.

En dan heb ik het nog niet eens over a) het prinsbisdom Kamerijk, en hetgeen men met een verzamelnaam Picardië noemt (de graafschappen Vermandois, Boulogne Amiénois en Ponthieu (welke laatste twee ook bekendstonden als het gebied van de Somme-steden) ) en over b) de Pruisische Nederlanden/Pruisisch Vlaanderen.

Citaat:
Helaas zullen de Fransen er nooit mee akkoord gaan. Te trots op hun zonnekoning en diens veroveringen.
Uiteraard, en daarom dat ik in een post hierboven stelde dat we (realistischerwijze) slechts kunnen terugvallen op de Benelux. Maar zelfs dat zal natuurlijk veel te hoog gegrepen zijn. Tweewerf helaas.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 28 oktober 2020 om 22:55.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden