Los bericht bekijken
Oud 26 oktober 2011, 16:12   #63
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenm Bekijk bericht
Bestaat er volgens jullie een alternatief voor democratie?
Volgens mij niet, het volk moet kunnen stemmen anders neig je direct naar dictatuur.
Ik denk dat democratie een term is die overbeladen is. Democratie komt van bij de grieken en dat is mogelijk in een klein stadstaatje (als iedereen significant deel wil nemen aan het bestuur dus), tegenwoordig en dat staat ook in de cursussen recht is democratie niet noodzakelijk dat de meerderheid beslist in de zin van het aantal stemmen. Plato had begrepen dat democratie niet kon werken omdat de massa te dom is. Socrates met de gifbeker democratisch beslist, zoals hitler verkozen werd etc.. Ik denk wel dat er leiding moet verkozen worden maar de schijn van democratie is nu alleen de oneliner is waarmee de wereld in de fik wordt gestoken. Ik denk dat de term democratie dus misplaatst is. Er zou misschien wat meer hiërarchie moeten zichtbaar zijn. Er zou een systeem moeten zijn dat de leiding kan afzetten bij wijze van stemmen zonder dat dit revolutie betekent. Bv een deftig onderzoek naar 9/11 komt er niet en de invasie in irak kwam er wel de media is dooddoener. Het is dus voor de show, en gaan stemmen lost niets op. Dat kan ook niet want er is geen democratie zoals het bij de grieken bestond, er is alleen maar schijn en opium voor het volk kan vanalles zijn ook ideëen.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden