Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2021, 15:06   #55
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Het is complete bullshit, en dat weet je. Je weet heel goed dat het enige wetenschappelijke artikel dat ooit een verband tussen vaccins en autisme aantoonde ingetrokken is. De schrijven is zijn medische licentie kwijt omdat hij fraudeerde en data verzon met als doel de vaccins van zijn concurrenten zwart te maken.

Je weet ook heel goed dat dit artikel ondertussen een van de meest geciteerde artikelen ter wereld is. Waarom, omdat politici en andere droplullen blijven roepen om meer onderzoek. Honderden artikelen zijn er ondertussen over geschreven, allemaal met de uitkomst dat vaccins geen autisme veroorzaken.

Dat verhaal uit jouw openingspost? Het lijkt iets waar je bang voor moet zijn. Maar het gaat hier dus om één van de miljarden mensen op de wereld die al meerdere vaccinaties gehad hebben en na een van die keren dat deze persoon vaccinaties kreeg werd er iets vastgesteld wat jouw eigen quote met wollig taalgebruik ompraat tot "with features from autism spectrum disorder". Als vaccins autisme zouden veroorzaken zou je bewijs niet bestaan uit één zaak die zelfs als hij niet zo twijfelachtig was nog steeds een randgeval zou zijn. Zo werkt statistiek niet, en dat weet jij ook.

Tenminste, ik zeg nou meerdere malen dat jij dingen weet. Correcter zou zijn "dan kan jij weten en zou je moeten weten". Want zo ingewikkeld zijn dit soort zaken nou ook weer niet. Als je vanaf je eerste post ook echt bezig was geweest met proberen te begrijpen wat je post dan was je ondertussen halverwege een bachelor geweest qua begrip. Maar jij blijft maar domme complotten proberen te zien.

Het is simpelweg niet zo. Stop met het zwart maken van ons autisten, (empathie uitschakelen? Serieus? Ik heb zat empathie voor iedereen die spontaan dommer wordt door het lezen van jouw leugens,) stop met niet nadenken voordat je de domste complotonzin post, stop met "onderzoek te doen" door je blind te staren op Facebook postjes die zeggen wat jij wilt horen terwijl je je best doet om vooral geen verstand van zaken op te bouwen, en stop met het misbruiken van een factcheck subforum voor het posten van je onzin. Het vaccins-autisme verhaal is bewezen onzin. Het is een van de best ontkrachte concepten ooit, met duizenden pagina's aan serieuze studies die eenduidig het tegendeel aantonen. Alle mensen die serieus bezig zijn met oorzaken van en behandeling voor autisme zeggen dat, maar mensen die graag willen dat iedereen bang wordt en de overheid gaat wantrouwen blijven het maar pushen, en daar hebben die mensen die wel serieus met autisme bezig zijn heel veel last van. Stop alsjeblieft gewoon.


P.S. Ik wil hier nog even bij opmerken dat deze zelfde originele poster in dit zelfde subforum ook een actieve draad heeft lopen over hoe vaccins genocide zijn, bedoeld om mensen dood te maken. Dat is typisch aan mensen die andere proberen te winnen voor hun complottheorieën. Ze proberen nooit tot één sluitend verhaal te komen, daar schiet iemand veel te makkelijk gaten in, in plaats daarvan laat je zoveel mogelijk verschillende maar aan elkaar verwante stukken onzin los, en geef je mensen het gevoel dat er ergens in dat bos wat ze niet zo goed kunnen zien door al die bomen wel de waarheid zal zitten. Een interessante psychologische truc, maar niet meer dan dat.
Zaag, ik zei al dat ik geen interesse heb in uw analyses van de aldi.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden