Los bericht bekijken
Oud 14 juli 2017, 00:11   #19
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Zeus, ik heb me in het verleden vaak aan je geïrriteerd maar denk wel dat je kennis van zaken hebt.

Wat is je mening over James Rickards?
En investeerder Jim Rogers. Die is verhuisd naar Singapore en laat zijn kinderen Chinees studeren omdat hij de Amerikaanse bui al jaren zag hangen.

Wat is je eigen pronostiek voor de Amerikaanse economie voor de komende jaren en ben jij een van die mensen die werkelijk gelooft dat de werkloosheid in de USA 5% bedraagt? Denk je dat de schuldenberg probleemloos verder kan oplopen of is een scenario zoals in 1929 mogelijk?

Als er voor 2019 geen crash is opgetreden die veel erger is dan 2008, inviteer ik u persoonlijk om mij te komen kaalscheren.

Schrijf het op en doe me eraan denken

Freeroll
Rickards, Roger of Faber - 1 pot nat. Oude mannen die als jonge honden roem hebben verworven door een goeie call en nu hun brood verdienen als apocalyptische Madame Soleil. Als je 15 jaar lang roept dat er een crash zit aan te komen, is de kans statistisch gezien groot dat je eens gelijk krijgt.

De realiteit is echter dat een particuliere investeerder historisch het beste resultaat behaalt met periodiek te investeren in een goedkope, marktbrede tracker, terwijl angstig langs de kant zitten wachten vooral leidt tot het missen van potentiële winsten. Markten zijn niet te timen.

Wat ik zelf denk dat er gaat gebeuren? De kans is groot dat de bull run na 9 jaar op z'n laatste benen loopt - dat is gewoon het cyclisch karakter van de markt. Als Trump zich vastrijdt in het Rusland verhaal en de tax reform op de lange baan wordt geschoven, zal dat een weerslag hebben. Net als de mogelijkheid van een harde Brexit. Of het stopzetten van QE. Of een oorlog in het Midden-Oosten... Et alors?

Zelfs als er zich een systemische crisis voordoet - et alors? Is de levensstandaard vandaag lager dan in 1928; of de jaren voor de oliecrisis; of 1999, net voor de techbubbel; of 2007 net voor de kredietcrisis? Is een investering in de S&P 500 met herinvestering van dividend nog steeds niet hersteld na die klappen of is de initiële inleg nu een veelvoud waard?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden