Los bericht bekijken
Oud 14 augustus 2019, 19:48   #48
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Ik ben huurder, en stel een electricien aan die een extra kabel legt om mijn droogkast te laten draaien. Helaas is de gebruikte kabel te zwak, en is er een brand ontstaan - gelukkig beperkt.
Mijn reactie als huurder naar de verhuurder: "Nou, daar is iets niet goed gegaan, maar het huis staat nog deels recht. Laat me weten als alles gerepareerd is. Daag." (huurder is niet aansprakelijk wegens 'afstand van verhaal' door verhuurder).

Ik ben huurder, en mijn installateur heeft een vaatwas gebracht. Helaas is de toevoerleiding van het water losgekomen, en dit terwijl ik de vaatwas had geprogrammeerd om te starten in het weekend - lager tarief voor elektriciteit - terwijl ik op verlof ben. Hierdoor is er gedurende meerdere dagen water vrij in het appartement kunnen lopen, en de onderbuur heeft ook waterschade, want hij was ook op reis.
Mijn reactie als huurder naar de verhuurder: "Jammer voor uw muren en het plafond die nu nat zijn. Misschien kunnen deze muren nog wat drogen, want in de winter kan het water bevriezen, en de structuur van het gebouw in gedrang brengen. Heb jij ondertussen iets anders? Yo de mannen." (huurder is niet aansprakelijk wegens 'afstand van verhaal' door verhuurder).

Ik ben huurder, en heb de 'handige Harry' willen spelen, doch heb hierbij de gasleiding geraakt. Een vonk deed de rest.
Mijn reactie als huurder naar de verhuurder: "Tja, hoe is dit toch kunnen gebeuren? En het is zo snel gegaan... Het was een mooi huis. Salut." (huurder is niet aansprakelijk wegens 'afstand van verhaal' door verhuurder).

In alle gevallen draait u, als verhuurder, op voor de (enorme) schade. En u vindt dit ok?
Ik niet !

Waar verhuurt u precies? Lijkt me interessant te zijn om te huren, want zeer veel voordelen te verkrijgen...
.
Den elentrieker zal wel een verzekering hebben.
U heeft een wijziging aan de installatie aangebracht en deze niet laten keuren door een erkende keurder.
Door uw grove nalatigheid hebben u of de elentrieker een fout begaan. Als de verzekeraar dit kan bewijzen, dan hebt u het vlaggen.

Ik als verhuurder heb mijn elektriciteitsplannetjes, plannetjes die afgestempeld zijn door een erkende keurder.




In het geval van een gesprongen of losgekomen leiding, zal de verzekering vergoeden. Waarschijnlijk gaan ze zelfs het water terugbetalen dat verloren gegaan is, meestal treft de verzekering dan een overeenkomst met de watermaatschappij.
Maar .... als de verzekering kan bewijzen dat de aansluiting, door de installateur niet goed gedaan is, dan kan de maatschappij nog altijd verhaal gaan halen bij de installateur (die daar ook voor verzekerd is).


De gasleiding raken en een vonk en ...
Dit zou wel eens gerechtelijk geregeld kunnen worden.
Het is niet omdat er afstand van verhaal is dat u niet verantwoordelijk bent voor hetgeen u doet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden