Los bericht bekijken
Oud 26 mei 2009, 08:14   #378
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wel patrick dat is simpel: in een groep heb je dikwijls iemand die bvb een beetje tegen alle soorten veranderingen is, en als je bvb een bestuur hebt met 10 man, en er zit daar een af en toe kritische noten te lanceren, is dat op zichzelf nog zo slecht niet, het is uw geweten bij wijze van spreken die daar spreekt.
Ah, dan ben ik het geweten van mijne chef

Citaat:
Ze zeggen af en toe eens iets waar je u dan moet tegen verdedigen en als je de kritiek allemaal weerlegd hebt, dan is uw project dan blijkbaar zo slecht niet. Als je alleen maar ja knikkers hebt in uw groep, passeert zo elk voorstel zonder ook maar enig mogelijk objectie van gelijk wie en heb je de mogelijke kritiek die er kan komen volledig gemist....
Natuurlijk. Maar dan kan je de zaak ook omkeren, en moet dat "geweten" als het zelf dingen voorstelt (of die nu positief of negatief zijn) ook kunnen aannemen dat zijn voorstellen eens kritisch bekeken worden. Da's trouwens het enige wat ik hier doe: ik neem de kernuitstap eens kritisch onder de loep, en ik vind die "milieu"-ja-knikkers dus inderdaad verkeerd geinspireerd.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden