Los bericht bekijken
Oud 25 februari 2009, 20:05   #210
JurgenD
Staatssecretaris
 
JurgenD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2003
Berichten: 2.954
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
Heb al een paar dagen een discutie met iemand, over een auto hebben, of niet...en er zijn dingen die ik ondervind, bij mensen die een wagen hebben, en die er geen hebben...een antwoord van iemand met een wagen is 9 van de 10elke keer hetzelfde dat men zegt, en dat is "als je geen auto hebt ben je afhankelijk van iemand met een auto", verder ondervind ik ook dat vele personen die een wagen hebben, letterlijk denken dat heel de wereld aan hun g*t hangt. Ze kennen/weten zogezegd alles "veel" beter dan iemand die geen auto heeft...eigenlijk vind ik dit erg, als je zo moet leven, alles op die auto gebaseerd...ze hebben het niet door, maar die eigenaars van een auto zijn eigenlijk totaal afhankelijk geworden van hun eigen voertuig...er zijn ook personen die mij soms zeggen om een auto te kopen, en als ik dan antwoord, waarom zou ik, ik heb geen wagen nodig, ik geraak overal waar ik wil...en soms krijg ik dan een antwoord, maar het is toch makkelijk,(en daar gaan we weer) je bent niet afhankelijk van iemand met een auto...(op deze ogenblik rijd ik met iemand mee op t werk, tegen betaling weliswaar)en dan nemen ze dat als voorbeeld, en antwoorden ze prompt als die nu wegvalt en je kunt niet meer mee rijden...dan antwoord ik, dan is er nog steeds het openbaar vervoer, en dan is er nog steeds mijn fiets...en dan kijken ze weer vol onbegrip...
erg hoe eigenaars van een wagen afhankelijk zijn geworden van koning auto...
Er moeten gewoon publieke auto's komen die je kunt afhalen in de ene stad en weer kunt afzetten in de andere op een parking. Keer je terug van die stad, neem je een andere auto op die parking en je keert terug naar huis.

De parking kan vervangen worden door een garagist met wachtdienst, of een publieke dienst enz.

Bussen (buiten de stad) moeten ze maar afschaffen.

En voor oudere mensen moeten ze grote kortingen geven op taxi's.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden