Los bericht bekijken
Oud 15 november 2009, 22:25   #336
T'serclaes
Parlementslid
 
T'serclaes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2009
Locatie: bruxelles
Berichten: 1.671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Vlamingen in Wallonië moeten hun mond houden van de Vlaamse partijen. Ze zullen geen enkele steun krijgen.
Geen enkele Vlaamse politicus heeft er ook maar 1 sec. aan gedacht om te kijken of het voor de Vlamingen in Wallonië die in VL werken mogelijk zou zijn om hen ook de jobkorting te geven.

Franstalige partijen willen alles federaal houden zodat ook de Franstaligen in Vlaanderen zoveel mogelijk op dezelfde manier behandeld worden als de Franstaligen in Wallonië.
Voor hen blijf je een Franstalige ook als je in VL woont. De Vlamingen denken: wie in Wallonië woont, is een Waal.
Post van 2 Vlamingen op "www.prejuges.be" (initiatief van de NVA) :

J Claesen : Ik woon als Vlaming in Wallonië en heb groot respect voor de Franstalige politici.
De Franstalige politici willen België behouden. Op die manier wonnen alle Franstaligen nog in hetzelfde land.
Veel Vlaamse politici willen zoveel mogelijk autonomie waardoor de Vlamingen in Wallonië hun band met Vlaanderen verliezen en als het ware in het buitenland wonen.
Wanneer een Vlaming in Wallonië gaat wonen, dan is hij voor de Vlamingen een Waal.
Wanneer Franstaligen in Vlaanderen gaan wonen, laten de Franstaligen hun taalgenoten niet vallen.

dfn : Waarom geen Nederlandstalig e versie van deze site (www.prejuges.be) ? Jullie Vlaamsnationalisten zouden toch moeten weten dat er ook Nederlandstalige Belgen in het Franstalige landsgedeelte wonen, in het bijzonder in de Henegouwse faciliteitengem eenten Komen, Moeskroen, Vloesberg, Edingen . Maar voor jullie tellen deze burgers blijkbaar niet mee !

Voor mijn part moet het BELGISCH niveau terug MEER bevoegdheden krijgen en dus moeten de Gewesten en Gemeenschappen - jawel - bevoegdheden AFSTAAN aan BELGIË ! Ik ben ook voor het BEHOUD van de faciliteiten in alle landsgedeelten.
T'serclaes is offline   Met citaat antwoorden