Los bericht bekijken
Oud 2 april 2007, 22:06   #4
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward Roosens Bekijk bericht
Eerst zien of Open VLD een opdoffer krijgt, nietwaar.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat er heel wat jonge gasten klaarstaan om het liberale gedachtegoed in de komende 10 jaar met hart en ziel te verdedigen.
idd. rijke alexanders zijn er tegenwoordig veel te vinden. Mijn recht, Mijn vrijheid.....
Vooral voor wie het kan betalen.

Citaat:
Maar Verhofstadt is wel een fenomenaal politicus, die ondanks dit moeilijke land en de te respecteren evenwichten eigen aan het "premierschap", toch heel wat fundamentele liberale punten heeft weten te realiseren. Ik denk alleen maar aan
Premierschap is vooruit denken. Ik het uw premier maar bitterweinig duurzame maatregelingen zien nemen om de komende problemen ivm vergrijzing, gezondheidzorg en sociale zekerheid op te vangen.


Citaat:
* lastenverlagingen: verlaging personenbelasting, verlaging belasting voor wetenschappelijke onderzoekers, werkbonus, verlaging lasten op ploegenarbeid, verlaging vennootschapsbelasting (nationale intrestaftrek)
Tuurlijk datte, halen we het achteraf effe terug met extra heffingen...

Belastingdruk in België gestegen tot 45,4 procent.

Citaat:
* maatregelen om economie te bevrijden: soepeler vestigen van nieuwe handelszaken, verbetering sociaal statuut zelfstandigen, afschaffen prijzenreglementering, onderneming kunnen starten in 3 dagen, minder admin lasten voor ondernemingen (-20 % volgens Planbureau).
het minimum pensioen is in 8 jaar tijd niet meer gestegen dan de normale indexering.
Zelfstandigen die nu medische verzorging nodig hebben kunnen maar beter zorgen voor een eigen verzekering. Van de sociale voorzieningen die de VLD belooft heeft is bitterweinig te zien.

Citaat:
* maatregelen om arbeidsmarkt te versterken: generatiepact, betere controle op en begeleiding van werklozen, versoepeling studentenarbeid, makkelijker immigratie van Oost-Europese werknemers voor knelpuntberoepen, ...
DHL....

Citaat:
* ethische thema's: menselijke euthanasieregeling, homohuwelijk
allez proficiat, en een bank vooruit.

Citaat:
Om er maar enkele te noemen. En de resultaten van dit beleid mogen er ook best zijn (zie mijn antwoord op bovenstaande vraag).
De resultaten van dit beleid zijn dat alle reservefondsen, miljarden eigendommen van de staat verpatst zijn om de begroting te vervalsen.
De resultaten zijn dat we de komende 50jaar zullen mogen werken om 8 jaar paars recht te trekken.
En dit zijn geen binnenlandse gegevens maar algemene internationale gegevens. U hebt sjans van de inspanningen die Vlaanderen afgelopen 4 jaar heeft geleverd.

Citaat:
Maar wij jong VLD'ers staan alleszins klaar om in de verre of nabije toekomst te proberen even goed of beter te doen.
Slechter doen kan moeilijk.

Laatst gewijzigd door giserke : 2 april 2007 om 22:08.
giserke is offline