Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2013, 08:09   #6853
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
De reptielen waarover het gaat in de uitéénzetting van Exodus en enkele anderen zijn verstandig en leep genoeg om ons reeds duizenden jaren voor de zot te houden, en hun ware persoonlijkheid en gedaante te verbergen. Ik kan u geen staalhard bewijs geven. Het is dan ook een theorie.
Voor jou is dit misschien maar een theorie. Het zijn echter Pindar, Exodus e.a. die beweren dat dit keiharde feiten zijn. Als ze gewoon zouden zeggen dat hun verhaal een mogelijkheid is was deze discussie al lang afgesloten. Dus ik herhaal mijn vraag aan jou: vind je het vreemd dat wij bewijs vragen voor iets wat voorgesteld wordt als absolute werkelijkheid?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Gelieve er over na te denken , vooraleer staalhard " da kan ni " te zeggen, en het kind met het badwater weg te spoelen.
Ik ben uw "da kan ni" eerlijk gezegd beu gezien. In de eerste plaats omdat ze niet van toepassing is op mezelf en anderen die bewijs vragen. Wel zeggen we dat de waarschijnlijkheid van het hele verhaal erg klein lijkt. En daar zijn al voldoende rationele argumenten voor aangehaald. Waar inhoudelijk nooit op in gegaan wordt door de believers.

Voor mij is de mate van waarschijnlijkheid bij discussies als deze toch wel een centraal punt. En hoe onwaarschijnlijker iets is (of lijkt) hoe groter de vraag naar concreet bewijs. Dat er dus niet is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
De mogelijkheid dat deze story waar is, is even groot als dat ze niet waar is, ik heb dat al een paar keer gezegd. Dat maakt van mij geen domoor, wel iemand die oprecht naar de waarheid zoekt, en geen énkele mogelijkheid uitsluit.
Daar ben ik het niet mee eens. Het lijkt me veel waarschijnlijker dat het verhaal niet waar is. Maar goed dat maakt het niet onmogelijk en dat beweer ik ook niet.

Citaat:
In een wereld bevolkt met Da-Kan-Ni-ërs zaten wij vandaag nog in het Stenen Tijdperk. Vuur maken ? Da kan ni . Een tijger of mammouth overwinnen ? Da kan ni. De oceaan overvaren ? Da kan ni.
En vandaag : Aliens met ruimteschepen ? Da kan ni. Begrijp je ?
Het gaat wel wat verder dan aliens in ruimteschepen he. Het gaat er ook over dat die aliens al duizenden jaren de politiek en economie op aarde sturen. Over massale complotten met de menselijke leiders en ga zo maar door. Maar voor dit alles is er nog geen snippertje bewijs getoond kunnen worden. En het is mijn gok dat dit er ook niet gaat komen. Aan de believers om het tegedeel te bewijzen he.
JBM is offline   Met citaat antwoorden