Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2003, 15:58   #51
vivanter007
Burgemeester

vivanter007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Pierre van Rossem
Voor Superstaaf en zijn cultuur die confituur is. Kom op, grote dappere krijger, pak maar uit met om het even wat over cultuur, je zal rap eens zien wie van de twee breed hoeft uit te smeren. Die hele pedanterie van pseudo-intellectueeltjes die ook eens hun bek willen open doen maar uiteindelijk niets zinnigs te zeggen hebben komt me de strot uit. Dus Superstaaf kies maar je onderwerp, voor mijn part Oosterse tapijtkunst, de voordelen van de eugenetica, de nadelen van noem maar een sociologische, psychologische, logische, filosofische, etc. theorie. En je zal eens zien met welk gemak ik je onderuithaal. Ik laat mij geen cultuurbarbaar noemen door iemand die nog in niets heeft bewezen er zelf geen te zijn.

JPVR
Nu we weer even op dit niveau belandden, wil ik toch wel kwijt dat SuperStaaf al meermaals bewezen heeft literaire kwaliteiten te bezitten, wat onmiskenbaar wijst op een intellectueel vermogen, ongeacht de culturele inhoud. Een goede kok maakt iets lekkers met de ingrediënten die hij heeft, zo ook maalt een goed schrijver eender welke inhoud probleemloos fijn om er de juweeltjes mee te smeden die onze beschaving rijk is. Het is niet omdat men schrijver is, dat men zich aan een kwis kan wagen, maar het is ook niet omdat men veel weet, dat men er iets zinnigs mee uitvreet.
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden