Los bericht bekijken
Oud 13 augustus 2019, 10:54   #15
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
we zullen zien.

als ge eens ne klapband krijgt tegen die snelheid bvb. niet dat ik t u toewens!

en ja, ik heb al wel eens een klapband gehad op mijn koersfiets. tegen 27 kmu, niet tegen 45, kwestie van 'geluk' hebben.
Dat gebeurt 2 a 3 keer per jaar.

Ook op snelheid.

En dat is veel minder een probleem dan op een koersfiets. Vanwege het veel bredere loopvlak, het veel lagere zwaartepunt en de algemene grotere stabiliteit.

(Ik ram er dan een gaadi in die ik met CO2 terug oppomp...op 10 minuten tijd ben ik dan weer weg).

Koersfietsen zijn levensgevaarlijke apparaten. Een iet of wat getalenteerde toerist rijdt daar ook 35-40 km/h mee, maar op enorm dunne bandjes & met een waggel frame en bedenkelijke stopping power. En vaak met helmen die bijlange niet de kwaliteit hebben van die van speedelecs (waar normen gehanteerd worden).

Maar wat zie je: speedelecs zijn iets nieuws. Iedere dag zijn er zware ongelukken met gewone fietsers. Maar daar hoor of zie je niks van. Als er eens een speedeleccer een accident heeft, staat het in het breed in de gazet, vanwege sensatiewaarde.

Maar een speedelec is niet veiliger of gevaarlijker dan een brommer. Als je je aan de verkeersregels houdt die voor brommers gelden is er niks aan de hand.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden