Discussie: Brexit
Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2019, 15:18   #10587
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar stond daar in iets in wat er nadien kwam? het UK uit de EU is: geen vertegenwoordigers meer in het Europees parlement, geen EU-steun meer, niet meer vertegenwoordigd worden door de EU op het internationaal toneel.

Al de rest is wat er na die Brexit moet gebeuren. Dat kan een relatie zoals Noorwegen zijn, die in feite alles volgen van de EU zonder dat ze in de EU zitten. Dat kan een relatie zoals pakweg Cuba zijn, die nauwelijks banden heeft.

Maar daar is niet over gestemd, volgens mij.
Eigen wetten, immigratie en handelsdeals kunnen maken lijkt me toch een minimum, anders heeft het ook geen nut een Brexit te doen tenzij als schijnoplossing om zogezegd te voldoen aan het referendum.

Wat de EU voorstelt is een schijn-Brexit waarvan ze ook niet verwachten dat de Britten dit zouden goedkeuren, het doel was de deal zo slecht te maken dat de Brexit zou afgezegd worden.

Gewoon nog enkele referenda tot het goeie resultaat is bereikt, ze werkt het toch in andere landen. Ze hebben zich ronduit vergist in de Britten die niet gaan voor zo'n spelletjes en dat waardeer ik wel.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden