Los bericht bekijken
Oud 14 september 2019, 13:04   #6
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik verwacht wel dat een financiële depressie een crash op de huizenmarkt teweeg zou brengen. Ik vraag me soms af of een instorting van het financiële stelsel gunstig is voor mensen die nog huizen moeten kopen (cfr crash in Spanje 2008 waarna huizen 50% in waarde verloren, om de afgelopen 10 jaar te herstellen) of gunstig voor mensen die al vastgoed bezitten omdat inflatie maakt dat huizen nog duurder worden.

Aan weerszijden van de streep moeten er winnaars en verliezers zijn.
Misschien stapt de overheid dan in om mensen met meer dan 1 woning kapot te taxeren, dan verliezen we allemaal..
Als men de koopkracht van de mensen afpakt, moeten huizenprijzen volgens mij dalen.
Er is hier niet zoiets als "de mensen" en "we allemaal", de NV overheid pakt af van een selectie van de bevolking, en stopt toe aan een andere selectie.
Het hele "controle" mechanisme van de overheid bestaat erin de ene selectie mogelijk te maken eigendom van de andere selectie te kopen, om het dan die andere selectie onmogelijk te maken eigendom terug te kopen.
In één woord: schuldkwijtschelding.
"Inflatie" maakt niks. Inflatie is het doelmatige gevolg van wat overheid doet.
Eerst de vrindjes mogelijk maken te kopen aan gunstprijsjes. Dan de vyanden hogere prijzen opsolferen.
En bij verkopen, de vrindjes hogere prijzen gunnen, de vyanden lagere prijzen opsolferen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden