Discussie: Het Vlaams Belang
Los bericht bekijken
Oud 5 oktober 2005, 22:43   #42
Diether
Lokaal Raadslid
 
Diether's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 325
Standaard

jah, omdat ik nu niet weet waar gepost zet ik het hier nog eens,hehe


Ik heb al 1 keer voor hen gestemd, bij de laatste verkiezingen. Ik ga gewoon niet akkoord met waar men nu naartoe gaat. Ik geloof niet in een multiculturele samenleving (om onmiddellijk naar het onderwerp 'vreemdelingen' over te gaan, ik moet het cliché toch behouden denk ik). Ik geloof wel dat mensen zich perfect kunnen integreren door zich goed aan te passen.
De dag van vandaag wil men ook alles veel te los maken. Dat heet men dan progressief zijn. Ik vrees dat dit soort dingen veel te snel gaan. Dus ik ben ook tegen de legalisatie van drugs. Het homohuwelijk is er pas door of ze willen nu ook al kinderen laten adopteren door holebikoppels. Dat vind ik totaal niet kunnen. Ik zal hier nu niet mijn volledige argumentatie neertypen anders ben ik nog even bezig.
Ik ben dus eerder conservatief ingesteld inzake al zo'n dingen.
Ik geloof ook niet in de Staat België en de monarchie. Als ik de geschiedenis bekijk heeft België nooit bestaan. Het was ergens een vlugge noodoplossing voor de problemen in die tijd. België bestaat nog steeds niet. Als je alleen al op politiek vlak bekijkt wat er allemaal misloopt, van de simpelste onderwerpen tot zwaardere problemen, gewoon omdat men onderling niet overeen kan komen. Dan heb je nog natuurlijk de transfers, die ik hier niet meer moet uitleggen denk ik.
Ik blijf er ook bij dat er een verschil is tussen Vlamingen en Walen. (pas op, ik ben geen Walenhater ofzo, beter goeie buren dan een slecht koppel )
Als je de evolutie in België bekijkt voor de Vlamingen, van onderdrukking naar een federale staat, dan vind ik de volgende stap, namelijk die naar onafhankelijkheid ook logisch. Ik geloof dat een onafhankelijke Vlaamse Staat binnen Europa perfect mogelijk is en dat het een meerwaarde zou bieden aan de Vlamingen, en dat doet België niet volgens mij. Natuurlijk is het Vlaams Belang niet de enige nationalistische partij in België, maar sinds de N-VA de CD&V als kartelpartner hebben zie ik ze België niet meer doen barsten.
Ik ben zeker ook van het principe van meer blauw op straat ( wat ook niet enkel een Vlaams Belang standpunt is ), niet omdat men dan een zogezegd subjectief veiligheidsgevoel doet ontstaan, maar omdat er dan sowieso minder criminaliteit zal zijn. Ik heb het hier dan niet over de georganiseerde misdaad, maar over de kleinere misdaad, waar men elke dag mee geconfronteerd kan worden. Ik begrijp niet hoe mensen tegen de politie kan zijn, als je niets verkeerd doet, laten ze u met rust, dus...Om verder te gaan over misdaad, de georganiseerde misdaad moet ook dringend aan banden gelegd worden, en dit kan enkel door een streng beleid te voeren! Het Vlaams Belang is niet bang om streng op te treden denk ik, nu worden criminelen al te vaak als slachtoffer beschouwd en omgekeerd ( zie zaak Tyberghien, om maar 1 te noemen ). Het Vlaams Belang is de enige partij die openlijk tegen de Turkse toetreding is bij de E.U., volgens mij zou de E.U. eerst moeten afwachten en alles eens evalueren hoe het zal zijn binnen vele jaren met de laatste nieuwkomers en dan eens kijken hoe alles zit. Nu zijn ze al van plan om een heel groot, zelfs een niet-europees land binnen te halen, met een volledig andere cultuur en geschiedenis, met andere gewoontes en gebruiken, enz. om aan te tonen dat Europa symbool staat voor gastvrijheid? Ik begrijp het niet helemaal. Het werd de laatste maanden ook duidelijk dat de publieke opinie inzake dit onderwerp gewoonweg genegeerd wordt, en dat is volgens mij al een zeer grote fout en een zeer slecht signaal naar de bevolking...Karel van Miert zei het onlangs ook nog in het nieuws, en ik treed hem daar volledig in bij.
Ik denk dat Vlaanderen een coalitie van N-VA, Vlaams Belang en misschien zelfs CD&V goed kan gebruiken.
Mensen die zeggen dat het Vlaams Belang niet perfect is, hebben natuurlijk gelijk. Geen enkele partij is perfect. Daarom dat partijen elkaar kunnen aanvullen binnen een coalitie.
Waarschijnlijk heb ik hier nu maar een kruimel van heel mijn mening gezet, maar aan de hand van de discussie die hierop zal volgen zullen er wel andere dingen bij me opkomen...
Diether is offline