Los bericht bekijken
Oud 19 mei 2008, 10:20   #6
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Of zou je ze ook allemaal het hoogste tarief aanmeten, zoals ik voorstelde?
Ik denk niet dat het in die richting gaat evolueren eerlijk gezegd. Tenslotte is de wet Lejeune van gunst veranderd naar recht, ik denk om Europa te paaien enigzins want er zijn daar grote problemen op komst voor het Belgische gevangeniswezen. Belgie is door Europa al veroordeeld omdat de gevangenen geen rechten hebben hier en consequent worden de Europese rechten hier niet nageleefd.

Van de tienduizend plaatsen die we hier nu in de gevangenissen hebben vallen er driekwart weg als die europese regels worden toegpast, en dat gaat vroeg of laat gebeuren.

En of men dan hier altijd maximumstraf uitspreekt of niet heeft niks te maken met hoelang de mensen binnenzitten voor een bepaalde straf, dat is iets dat de strafuitvoering beslist. Daar is het op het moment alles aan èèn derde, ook in recidive waarvoor u vroeger wettelijk automatisch op twee derde viel, zelfde geld voor drugsfeiten en pedofielen.

Weinig mensen beseffen dat het gevangeniswezen op het punt staat om uit zijn voegen te barsten.

Hoe meer mensen tegenwoordig zwaarder en langer gestraft worden hoe minder dat ervoor moeten gaan zitten, dat is de realiteit vandaag.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden