Los bericht bekijken
Oud 21 november 2015, 08:24   #27
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Geef dan gewoon toe dat er geen enkele Belgische partij waard is om op te stemmen want ze hebben allemaal boter en zelfs heel veel boter op het hoofd en de toestand is nog erger als we kijken naar wat ze beloven en wat ze uiteindelijk doen... vooral in Vlaanderen...
"Toegeven" impliceert iets zeggen en erop terugkomen / van mening veranderen.
Waar / wanneer heb ik gezegd dat er politieke partijen waard zijn om op te stemmen?
10 jaar geleden?
Ik zie alle politieke partijen als één en dezelfde bende. Daarom ook dat ik (sinds lang geleden al) de termen "regime", "Overheid" en "Staat" gebruik.
Ik MOET stemmen. Blanco of ongeldig beschouwt het regime eveneens als legitimatie voor haar praktijken. Wat rest me: een sabotage-stem. "Tegen-stem". Een stem op het bendelid waar ze het moeilijkst mee samenheulen. Wat rest me ook: alle legale middelen om hun diefstal te ontlopen. Andere opties, de illegale, gebruikt een regime (dat ik als een extreme organisatie beschouw) excuus om nog meer af te pakken.
Geweld ga ik niet gebruiken. Want dan bewandel ik hetzelfde pad van het regime en dat wil ik niet.
Anderen, zoals die terroristen in Parijs, doen dat wel. En ze zijn extreem genoeg om willekeurig te moorden. Eigenlijk had ik liever dat de extreme organisaties elkaar uitmoordden. Typerend genoeg doen ze dat niet. Men zegt wel eens dat extremen eigenlijk dezelfde zijn. Ik heb ingezien dat dat juist is. De Parijse extremisten gebruikten wegens machtsgebrek poormans methoden zoals Kalashnikovs, bomgordels. Een regime richmans methoden, zoals soldaten, tanks, vliegtuigen.
We zitten heden ten dage zover in de trend van centraal geplande diefstal dat een zachte ommekeer reeds lang geleden weggeschoten werd. Reken niet op, maar tegen, de extremisten. Minimaliseer het aantal afhankelijkheden. Onafhankelijkheid is de eerste stap naar vrijheid en samenleving, beiden zijn wat de extremisten het meest haten, want het reduceert hun machtsbasis en de excuses voor hun afwezigheid op de werkvloer van de samenleving.
Dit, om mijn standpunt te schetsen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden