Discussie: mailbox
Los bericht bekijken
Oud 2 juli 2006, 14:05   #16
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik praat niks goed. Ik toon begrip. Begrip dat ik vrij makkelijk kan opbrengen vanuit mijn eigen ervaring.

bezwaar bezwaard, begrip verlicht het gemoed.

Zonder begrip kan het nooit opgelost worden. Het Vb teert op het bezwaar, op het schuldoordelend denken. Dat bestrijden we door het probleemoplossend denken daartegenover te zetten. Het Vb wil electorale winst slaan uit deze zaak, wij doen niet eens mee aan de verkiezingen maar willen problemen opgelost zien. Als deze problemen opgelost zouden worden dan zal dit in het nadeel zijn van het VB. Daarom willen ze de problemen ook niet oplossen natuurlijk.

Met wraak zijn we niks. Wat er moet gebeuren is enkel problemen oplossen. Dergelijke feiten in de toekomst kunnen voorkomen dus. Om dit te kunnen is begrip een noodzakelijk ingredient.

ik heb er van mijn kant begrip voor dat de marokkaanse jongeren die een rol speelden in het tragisch overlijden van guido gestraft moeten worden. Maar ik verwacht van een gerecht dat er verder gekeken wordt. Niet perse om vrij te pleiten maar wel om herhaling van dergelijke feiten in de toekomst te voorkomen.
De vraag is in de eerste plaats of zo'n daden wel enig begrip verdienen. Er is immers absoluut niets dat zulke daden kan rechtvaardigen. Begrip is dan ook niet op zijn plaats; het is hoogstens een zoektocht naar een afzwakken van de zwaarte van de daden.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden