Los bericht bekijken
Oud 23 mei 2015, 17:54   #15
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik zeg altijd: 'liever gelukkig alleen, dan ongelukkig met twee'.

Ik merk wel dat het moeilijker wordt iemand toe te laten in je leven als je ouder wordt en steeds langer alleen woont. Je kweekt immers je eigen gewoontes, doen en laten, maniertjes, gedragingen, werk- en leefritme, tempo, slaappatroon, ... Je hoeft immers met niemand rekening te houden als single (tenminste binnen je huishouden). In de zetel voor televisie eten, je eigen tv-programma's kiezen, op een vrije dag tot de middag in je bed blijven stinken, meer dan gemiddeld naar de afhaalchinees gaan, eens te lang wachten om te kuisen of op te ruimen, ... allemaal 'vrijheden' die je je moeilijk kan permitteren als je een partner hebt.

Singles zijn zeker niet zielig, de mensen die er dat van maken die zitten vaak zelf opgesloten binnen een verstikkend huwelijk of gezin. Als alleenstaande heb ik net een heel uitgebreide vriendenkring, diverse hobby's, ik kan me flexibel opstellen op het werk, kan op reis gaan naar war ik wil en ik kan in mijn vrije tijd met andere dingen bezig zijn dan thuis kakkebroeken te verversen of kinderen naar de voetbal of de balletles te vervoeren.

Als ik ooit nog eens iemand in huis neem, dan zal het een verdomd 'gouden' partner moeten zijn, want ik ben slechts onder uitzonderlijke omstandigheden bereid om mijn vrijheid als single terug op te geven.

Enkel jammer dat onze maatschappij het nog steeds niet zo begrepen heeft op singles en we ook fiscaal fameus gestraft worden voor ons alleen-zijn.
Voil�* ! that's the spirit. Moesten we nu niet liever allebei single zijn zou het nog iets kunnen worden tussen ons
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden