Los bericht bekijken
Oud 13 juli 2008, 19:52   #1
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard Het verdrag van Lissabon

Ja ik weet dat het is goedgekeurd op een slinkse manier in ons vlaams parlement, maar ik wil dit onder de aandacht houden.

Dus maar opnieuw een paar vragen :

1) Hebt u het gelezen ?
2) Heeft ook maar 1 parlementair dit verdrag volledig gelezen ?
3) Waarom geen referendum in Vlaanderen ? Vindt u dit niet belangrijk genoeg om de mensen hun mening te vragen ? Of mogen mensen enkel hun mening geven als die overeenkomt met die van de regering ?
4) Begrijpt u dat niet woorden, maar daden tellen. U mag 100x zeggen dat de EU democratischer wordt, maar zolang men weigert om de bevolking te raadplegen en zolang men weigert om duidelijke teksten te schrijven lijkt dit meer op een dictatuur dan wat anders.

Ik hoop dat u hierop wil ingaan want ik vind dit veel belangrijker dan BHV. Dit is zowat het belangrijkste verdrag van de afgelopen 60 jaar en niemand mag zijn mening geven en waar men een referendum organiseert stemt men tegen en dan is de reactie "we doen gewoon voort" ondanks de nee stemmen van verschillende bevolkingen en ondanks dat men weet dat de meerderheid van de inwoners van de EU er tegen is.

En dan hebben sommigen nog het lef om kritiek te hebben op China terwijl ze hier net hetzelfde doen. Er is nergens een debat geweest over die verdrag en de media heeft nauwelijks belangstelling getoond hiervoor of mochten ze niet ?? In zowat elk land krijg je de indruk dat het parlement er niet mocht over praten en het snel snel maar even op de juiste knop mocht drukken. Dat noemen we nog steeds een dictatuur en dit is mijlenver verwijderd van democratie.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden