Los bericht bekijken
Oud 15 november 2012, 00:13   #59
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Kom er trouwens net vandaan gereden, fantastisch die moderne architectuur en hoge gebouwen.
Als neoromantikus vind ik moderne archtektuur uiteraard aartslelijk.
Mooi dat is bijvoorbeeld de Keulse dom of het stadhuis van Leuven.

Maar die moderne Rotterdamse archtektuur is wel groots, er gaat een zekere grandeur van uit, letterlijk en figuurlijk en ze bezit een op een zekere manier een hoge WAW-faktor.
En een modern hoog gebouw is niet lelijker omdat het hoger is.

Le Corbusier had gelijk; wel moeten in de hoogte gaan. Op die manier komen er wooneenheden bij zonder dat we groenoppervlakten moeten aansnijden.
En er moeten wonigen bijkomen omdat de immomarkt oververhit is.
Zodoende kan de immo-uittocht naar Wallonië gestopt worden hetgeen het speerpunt van de Vlaamse Beweging zou moeten zijn samen met de Kulturele Reconquista van Brussel.

Het drama is dat Rotterdam geen navolging kent bij de regelneven in het bekrompen Vlaanderen. Het is gewoonweg ekologisch krimineel van huizen te bouwen met minder dan pakweg 8 verdiepingen.

Ach, kon ik toch maar enkele jaren minister van Ruimtelijke Ordening zijn.....
(Mijn verborgen agenda:Ik zou Dietsland vlug effe naar 60 miljoen Nederlandstaligen stampen!
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 november 2012 om 00:40.
Jacob Van Artevelde is offline