Los bericht bekijken
Oud 1 december 2014, 06:04   #28
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik was tussen 2005 en 2006 een overtuigd peakoilist en er destijds rotsvast van overtuigd dat de dollar binnen 4 jaar zou sneuvelen. Willem Middelkoop de sensatie journalist die aan de lopende band doomscenario's uitratelde was toendertijd mijn held.

Zie waar wij nu staan, Amerikaans schalieolie in overvloed en kan door de huidige technieken steeds goedkoper en effectiever gefracked worden.

Bijkomend dat het kodak moment voor de fossiele auto's over 5 jaar wellicht een feit is en daarna de verkoop van electrische auto's de norm gaan worden. De slimste koppen ter wereld als Elon Musk emigreren naar Amerika, laatsgenoemde genie is de mozes van de 21ste eeuw die welgestelde pioniers naar Mars gaat leiden, enkele reis wel te verstaan.

Geen val van de dollar derhalve en geen olie tegen astronomische bedragen anno december 2014.

Daarentegen wel binnenkort rellen in Nigeria, 'Caracazo', nog wat olielanden die op te grote voet leven en niet te vergeten een imploderende staat Rusland in wording, met of zonder Poetin is het scenario in 2015.

Ohohoh wat zat ik er naast 8 tot 9 jaar geleden...
Bs'd

En het idee komt niet bij je op dat je er nu wel weer eens verschrikkelijk naast zou kunnen zitten?
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden