Los bericht bekijken
Oud 13 augustus 2017, 20:36   #212
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

We moeten niet klagen, jammeren we moeten met zen allen Directe democratie eisen. Punt uit.
Belgie wil steeds de beste leerling zijn van EU, dus waarom zouden we er niet voor gaan om het middeleeuwse kies systeem uit te wuiven.

De oude graai cultuur er oooooooveral volledig uit.....

Vervangen door, Waar bv: Links via referendum verkozen wet nadien met referendum met rechtse nuances bijgewerkt kan worden. Vervangen door, Rechts via referendum verkozen economische wet/regel nadien met referendum met Linkse nuances verfijnd kan worden. enz.

Dat is wat en maatschappij nodig heeft. Niet het middeleeuwse gemanipuleerde, perceptie via spindokter preken, het gereutel, het gescheld, dreigen, filibusteren om de macht van de partij!

Verkiezingen word nu bovendien steeds gekker: als Partijen al voor de verkiezingen sjoemelen en samen klitten in hun achterkamers, met vooraf afgesproken toestanden nog voor de bevolking kan zen keuze bepalen. Waar kiezen we voor?
Bv; sp.a en agalev-Groen, dat ze dan samen klitten/smelten tot een partij zodat het programma duidelijk word. Maar neen, ze willen allemaal hun zetel, zelfs over het gefundeerde communiceer agalev-Groen niet open > dat ze linkser zijn dan sp.a en daarom apart gaan > maar camoufleren agalev-Groen zich publiekelijk onder groene perceptie! Kiezen maar gasten?????
Nochtans op en fles water van X € moet staat wat de inhoud is > heeft de politiek bepaald!!!

Dit Sjoemelen dat onmogelijk in lands belang kan zijn maar steeds draait om de eigen politieke agenda en eigenbelang te dienen.

Niets democratisch dus! Scheef het reeds ...

Bovendien is steeds meer wereld wijd de tendens na agressieve elkaar besmeurende verkiezingen dat de verliezende partijen stellen dat de verkiezingen gemanipuleerd werden, de uitslag vervalst werd.
Of neutrale controleurs nu verklaren dat alles wettelijk verlopen is of niet, de oppositie blijft beweren insinueren dat er bedrog in het spel is!
Waardoor de winnen de partijen / persoon moeten beginnen regeren met wantrouwen en de stempel van sjoemel bij en deel van de bevolking zal heersen met alle afremmende krachten vandien.

Oplossing:
Dat de partijen zich zogenaamd vernieuwen is nonsens. Zelfs al krijgt OMO witter dan wit en nieuwe naam het blijft OMO!

Dus zal gezocht moeten worden naar en nieuw en echt democratisch systeem waar de bevolking echt en direct kan kiezen wat het wil dat er in hun leefwereld gebeurd. Dat de bevolking, het individu aanspreekt om politiek mee te leven. Dat het individu ziet dat zen stem waarde heeft, zen keuze verwezenlijkt word!

DUS: Einde middeleeuws kies systeem 1X kiezen voor partij of persoon. Einde de macht aan partij links dictatoriaal DNA, midden gefoefel of rechts on-evenwicht, CCCP, Castro ’s, Hugo Chávez, Poetin’s, de Trump’s en zelfs de Erdogan ’s.

Natuurlijk willen de partijen dit niet, dus zal het volk land per land moeten aandringen!

Ik bedoel niet het eenmalig boeren bedrog referendum zoals Brexit dat politieke partijen of Erdogan met "DOODSTRAF" soms voorstellen om hun ding te verwezenlijken, maar voor “alles” en steeds weer via referendum kiezen. Kan makkelijk via PC of gsm!

Zoals in Zwitserland waar het volk via referendum “zelf” koos wat met hun kerncentrales moest gebeuren!!

Referendum Kiezen kan eenvoudig aangeleerd en ingeburgerd worden beginnend van uit het dorp, gemeente, stad en dan zo verder op. Kan makkelijk georganiseerd en uitgevoerd worden via pc of gsm kiezen.

Wil het volk echt zelf beslissen dan is er alleen het goede voorbeeld van het jaren lang politiek en economische goed werkend politiek systeem in “Zwitserland”.
Zelf beslissende deelstaat Frans / Duits / Italiaans met Directe democratie met voor alles referendum kiezen.

DUS: Einde middeleeuws kies systeem 1X kiezen voor machtswellust partij of persoon. Wel directe democratie > referendum kiezen voor alles van op de werkvloer van de maatschappij!

Veranderd er niets, zullen we nog lang hier mogen koude of warme luchtverplaatseend reutelen zonder voldoening. Zal het nutteloos gejank, geklaag het schelden alleen toenemen.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden