Discussie: Blender software
Los bericht bekijken
Oud 21 december 2022, 08:11   #11
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ja, maar de toekomst lijkt in AI te liggen, waar je beschrijft wat je wil en de AI bouwt het voor je.
Dus is het de moeite waard om een jaar lang te studeren en oefenen om dit onder de knie te krijgen als er dan misschien een gemakkelijker systeem is ?
Dat ligt aan wat je ermee wil. Ik vind het regelmatig handig en bovendien leuk dat ik een beetje kan fotofucken met GIMP. Ik heb daar recenter ook Inkscape bijgeleerd om digitale lijntekeningen te kunnen maken. En met 3D modellen kan ik ook een of twee dingen, maar binnen een specifiek custom programma'tje gemaakt voor een game die ik (af en toe) mod. Je kan ook beargumenteren dat schilderen al niet meer zinnig is sinds fotografie bestaat, toch schilderen er nog heel veel mensen. Schaken wordt ook nog steeds ook door mensen gedaan.

Ook professioneel gaan dit soort vaardigheden voorlopig niet weg. Ja, je kan een scriptje een afbeelding laten maken van een motorfiets die achtervolgt wordt door een cheeta in een woestijn. Dat is zelfs niet nieuw meer, dat soort plugins voor de GIMP bestond een jaar of tien geleden al. Misschien wel langer. Maar als jij de afbeelding wil gebruiken voor bijvoorbeeld een advertentie dan moet die er precies zo uitzien als jij wil, dus je gaat vaak op zijn minst nog zitten finetunen.

En voor veel toepassingen is een scriptje ook wel goed genoeg. Maar dat wil niet zeggen dat je maar nooit meer iets moet leren.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 21 december 2022 om 08:15.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden