Los bericht bekijken
Oud 14 augustus 2011, 22:44   #29
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Mozes alai selaam was geen jood. Mozes was iemand die zich totaal overgaf aan de Enige God en dus een moslim. Jood komt van Juda en Juda is pas later een provincie geweest die vernoemd is naar een zoon van Yakoob alai salaam. De term Jood bestond dus niet tijdens het leven van Mozes. Das een.
Ten tweede heeft Allah het volk van Moesa alai selaam van de Farao verlost en in het land Kanaan laten trekken. Wat ze niet durfden. Waardoor ze 40 jaar in de woestijn bleven zwerven, nadien is als ik me niet vergis onder leiding van Caleb en Yoesha alai selaam de effectieve intocht gebeurd.

Het is een leugen te beweren dat de Joden volgens de Koran tot het einde der tijden de rechtmatige eigenaars zouden zijn van Kanaan. Dat is dan een zionistische lezing van de Koran. Iemand verdrijven uit zijn land is verboden.
Uw eigen Koran:
Soera 5:

Citaat:
Citaat:20. En toen Mozes tot zijn volk zeide: "O, mijn volk, herinner u Allah's gunst aan u, toen Hij profeten onder u aanstelde en u koningen aanwees en Hij u gaf, wat Hij aan niemand onder de volkeren heeft gegeven."
21. "O, mijn volk, gaat het heilige land binnen dat Allah voor u heeft bestemd en keert het niet de rug toe, anders zult gij verliezers worden."
of in andere vertaling:
Citaat:
Citaat:5 de tafel 21
Mijn volk! Gaat het heilige land binnen dat God jullie voorgeschreven heeft en keert het niet jullie ruggen toe; jullie zullen dan als verliezers omdraaien."
Citaat:
Citaat:7 de kantelen 137
En Wij lieten het volk dat onderdrukt was geweest het oosten en het westen beërven van het land dat Wij gezegend hadden. Zo werd het mooiste woord van jouw Heer vervuld aan de Israëlieten, omdat zij geduldig volhardden, maar Wij vernietigden wat Fir'aun en zijn volk gemaakt hadden en wat zij [als gebouwen] hadden opgetrokken.
Citaat:
Citaat:17 de nachtreis 104
En Wij zeiden daarna tot de Israëlieten: "Bewoont het land en wanneer de toezegging van het hiernamaals uitkomt, zullen Wij jullie allen door elkaar bijeenbrengen."
Van de koran online:

Citaat:
Citaat:101. En voorwaar, wij schonken Mozes negen duidelijke tekenen. Vraag dit aan de kinderen van Israël. Toen hij tot hen kwam, zeide Pharao tot hem: "Ik geloof, O Mozes, dat gij een betoverd mens zijt."

102. Hij zeide: "Voorzeker gij weet dat niemand anders dan de Heer der Hemelen en der aarde deze tekenen heeft gezonden; en ik ben zeker dat gij, o Pharao, te gronde gaat."

103. Derhalve besloot hij hem uit het land te verwijderen; doch Wij deden hem en die met hem waren allen tezamen verdrinken.

104. En Wij zeiden na hem tot de kinderen van Israël: "Blijft gij in het land en wanneer de laatste belofte komt zullen Wij u allen tezamen brengen."

Citaat:
Citaat:26 de dichters 59
Zo is het. En Wij lieten de Israëlieten het beërven.
En dan nog dit:


Citaat:
Citaat:De officiële Koranvertalers -in dienst van Koning Fahd- hebben, indirect, toegegeven dat de Koran feilbaar is. Om "politiek correct" te blijven zullen passages in de Koran, in elk geval in de nieuwe Hebreeuwse vertaling welke in voorbereiding is, welke verwijzen naar de "Israëlieten" worden aangepast.

De vertalers hebben besloten het woord "Israëlieten" weg te laten in die situaties waar de vertaling er toe leidt dat de Joden als inwoners van Palestina zouden worden aangeduid. De vertalers, geciteerd in de Arabische krant "Asharq Al-Awsat", lieten weten dat ze in hun werk regelmatig de letterlijke vertaling van gedeelten 'aanpassen' om daarmee 'getrouw te blijven aan de ware bedoeling van de Koran'. De aanpassing van de vertalers is daarmee een ontkenning van het feit dat zelfs de Koran de Joden als de rechtmatige bewoners van het land Israël beschouwd en tevens een breuk met de opvatting van de Moslims dat de Koran onfeilbaar zou zijn.
Als u uw eigen Koran letterlijk neemt, en dat doet u, kunt u er niet omheen. Deze passages zijn al heel lang een doorn in het oog van veel moslims maar ze staan er wél. Het is niet m�*jn Boek dus u doet er maar mee wat u wilt, net als de Saoedische autoriteiten nu doen: gewoon net zo lang herschrijven totdat er staat wat jij wilt dat er staat...
Maar religieus gezien heeft u dus geen poot om op te staan.

Volkenrechtelijk ook niet. De eerste Ottomaanse (islamitische, en dus echt niet ''joodsvriendelijk'', integendeel) volkstellingen geven aan dat Jeruzalem een Joodse stad is, reeds in 1844. Ondanks alle Ottomaanse en andere kolonisaties heeft Jeruzalem dus haar Joodse karakter steeds behouden.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden