Discussie: Natuurlijke rechten
Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2004, 17:45   #33
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chiquillo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik ken geen enkel bedrijf met loonslaafjes, ik ken geen enkel loonslaafje dat niet op zijn eigen kan beginnen.
Binnen de structuur van een kapitalistisch bedrijf moet ik de bevelen van mijn werkgever uitvoeren als een slaaf in ruil voor een beetje loon.
Neen, dat moet je niet, je gaat een verbintenis aan om bepaalde dingen te doen tegen betaling, het staat u vrij die verbintenis niet te ondertekenen als die u niet aanstaat.
Citaat:
En wat als de 'loonslaafjes' beslissen dat ze op hun eigen gaan beginnen, in het bedrijf waar ze reeds jaren werkten? Of heeft men niet de vrijheid om zich te ontdoen van een dictatoriale bedrijfsstructuur?
Die verkeerd omschreven "loonslaafjes" mogen op elk moment op hun eigen beginnen. De bedrijfsstructuur bestaat uit eigendom van iemand anders, en meestal zelfs verschillende anderen (de aandeelhouders). Onder datzelfde natuurrecht kan je dus de "loonslaafjes" niet op hun eigen laten beginnen binnen hetzelfde bedrijf, het staat hen echter vrij hun eigen activa te bundelen en te beginnen.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline