Los bericht bekijken
Oud 10 december 2015, 18:37   #41
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Staken is en blijft een recht, staat zelfs te lezen bij de Liga voor Mensenrechten.
Maar er is ook een recht op werken, dat onken ik niet.
Maar waar is het recht op werken voor de jongeren die géén werk hebben omdat er gewoon weg geen werk is.Leg dat maar uit aan de jongeren.
Maar ik stel het volgende voor: als de werknemers van de NMBS een uur langer per week moeten werken zonder enige vorm van compensatie dan kunnen misschien alle werknemers in heel België een uur langer werken per week zonder enige vorm van compensatie.
Dat noemt men solidair zijn, de bazen gaan dat graag horen.
Ik moet ook solidair zijn bij de zorgkas want ik moet ieder jaar 3X50€ storten.
Ik moet met mijn autoverzekering solidair zijn want van mijn verzekeringsgeld word een gedeelte gebruikt voor het slachtofferfonds.(Moto ook)
Ik moet solidair zijn bij mijn brandverzekering want van het geld van mijn brandverzekering word een gedeelte gebruikt voor het rampenfonds.
Laat ons in heel België allemaal solidair zijn en allemaal een uur langer per week werken zonder enige vorm van compensatie.
Of nog beter, laat iedereen 6,5 dagen verlof zomaar opgeven, ge hebt dan wel minder vakantiegeld maar laten we dat dan maar solidariteit noemen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden