Los bericht bekijken
Oud 14 juli 2017, 09:42   #82
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Aanschuiven aan de kassa, om te tanken.
Dat gebeurt wellicht minst van al in Vlaanderen, waar je echt overal kan betalen met bancontact aan de pomp zelf.
Of met bancontact aan de kassa, ook dan moet je dikwijls aanschuiven.
Sommige betalen ook cash, of kopen nog sigaretten of iets voor te snoepen enz..

In Vlaanderen heb je ook dikwijls die klant- en kortingkaartjes en stempels laten zetten.

Bovendien heeft ook niet elke pomp een aparte betaalautomaat, dikwijls is het aan de gemeenschappelijke automaat ook wachten op 1-2 klanten die iets eerder klaar was of waren.

Citaat:
Op dit vlak zitten we voor in Vlaanderen.
Daar ben ik helemaal niet zeker van, aangezien ze in andere landen - mijn jarenlange buitenlandse ervaring - in het al langere verleden al voor waren op "Vlaanderen". Hangt er vanaf in welke streek natuurlijk.

Citaat:
Maar dat is niet het onderwerp van de draad.
Niet echt het onderwerp idd, maar toch duurt het fossiel tanken ook dikwijls 10 minuten -bij gemiddelde drukte- en geen 2-3 minuten hoe ik hier vele al heb horen waaien, vooral diegene die een halfuur laden bij een E-wagen te lang vinden, maar heel goed weten dat het fossiel tanken en afrekenen ook langer dan verwacht kan duren.

QED dus:
Citaat:
Ik heb eens gekeken hoelang ik zelf deed over tanken en afrekenen. Dat was ongeveer 10 minuten (2 personen voor mij voor de kassa, dus dat lijkt me nogal gemiddeld). Dit is natuurlijk geen zuivere wetenschap want je moet de verblijftijd van mensen op de tankstations natuurlijk meten. Maar het geeft toch wel een indicatie.
Verbeteringen voor het sneller electrisch laden zijn in enkele jaren feit, Tesla bewijst het nu al: inpluggen en uitpluggen, afrekenen hoeft niet of gaat automatisch online, de auto zelf is de online-betaalautomaat.
Dus enkel de laadtijd kan nog sneller door zwaardere laadpalen en dito laadmanagement, dat zal geleidelijk gebeuren en wslk halfweg 2018 echt in een versnelling geraken.

Of er nog verbeteringen zijn voor sneller fossiel bijtanken zijn betwijfel ik, maar mogelijk zijn ze zeker, bvb betalen via smartphone zoals het app Android pay aan de winkelkassa. Maar daarvoor moet je slimme tankzuilen hebben...

In het buitenland betaal ik meestal met de kredietkaart en pincode aan de kassa, of aan de betaalautomaat.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 juli 2017 om 10:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden