Los bericht bekijken
Oud 18 april 2021, 12:18   #19
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Solden, kortingen, zijn nep. Dat is de conclusie die ik trek, op basis van wat ik zag, geen idee over de statistische representativiteit, ik zoek niet alles op, maar in de kledingbranche / doe het zelf, zeg maar de particulierenbranche; toch genoeg om te denken van wel.
Het is dan toch een merkwaardig marktfenomeen. Je zou immers verwachten dat als je een grotere omzet haalt met 15 Euro (met marge 14 Euro) dan met 40 Euro (met marge 39 Euro), er geen enkele reden is om ooit aan iets anders dan 15 Euro te verkopen. Maar blijkbaar heeft het zin om gans het jaar een kleinere omzet te hebben met gigantische winsten, om dan in een korte periode een hoge omzet met redelijk grote winsten te realiseren. Je kan eigenlijk zeggen dat men dus profiteert van het heel duur verkopen van "ik wil mijn kledingstuk nu, en niet binnen 4 maanden als het solden zijn". Ook al zijn er weinig mensen die daar gebruik van maken.

Maar aan de andere kant zou je denken dat de kosten om een winkel open te houden gedurende gans een jaar voor weinig verkoop, eigenlijk niet de moeite is, en dat je beter enkel maar een winkel opendoet tijdens de soldenperiode, om aan solden prijzen te verkopen, en dan weer uw winkel dicht doet, geen personeel of huur of zo betaalt de rest van het jaar.

Gewoon twee keer drie weken opendoen in het jaar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden